ورا گفوری چه شد

ورا گفوری چه شد

پس از اعلام لغو مجوز حرفه ای باشگاه های «استگل» و «پرسپولیس» از کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمزمه هایی مبنی بر عدم حضور تیم های ارغوانی پایتخت در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به گوش رسید.

اظهارات حسن روشن درباره سومین برد متوالی استقلال در لیگ برتر، از دست دادن پنالتی وریا گفوری و عدم صدور مجوز حرفه ای برای استقلال و پرسپولیس:

استقلال برای سومین بار پیاپی قهرمان شد. این وضعیت چه پیامی برای هواداران دارد؟

ابتدا باید منتظر ماند و دید که در ادامه چه اتفاقی می افتد. اگر این روند ادامه پیدا کند خیلی خوب است اما همیشه گفته می شود به دست آوردن آن آسان است اما نگهداری آن سخت است. فرهاد و تیمش تا اینجای کار خوب کار کرده اند و از این پس کار کادر مدیریتی باشگاه سخت شده و نقش ایرلو در حفظ آرامش تیم مشخص شده است.

به نظر شما مشکلاتی وجود دارد؟

مهلت پرداخت قسط دوم پول بازیکنان استقلال به زودی فرا می رسد. مدیران باشگاه از این پس باید به فکر روزی باشند که بازیکنان برای دیدن فیش های واریزی به گوشی موبایل خود نگاه کنند. اگر آن روز پول به حساب این تیم واریز نشود، مشکلات استقلال شروع می شود. منظورم این است که روی این تخته ها نباید در باد بخوابید. البته این را به مدیران باشگاه می گویم. زمانی که ما در دبی کار می کردیم، یک سیاستی در باشگاه وجود داشت و این بود که آنها همیشه 6 ماه قبل از رویدادها هستند و تقویم باشگاه 6 ماه قبل از روز است.

در دیدار استقلال و تراکتورسازی، وریا گفوری یک پنالتی را از دست داد که این دومین پنالتی از دست رفته در سه بازی اخیر بود. چرا این اتفاق می افتد؟

انگلیسی ها به چنین چیزهایی یک تصمیم شخصی می گویند. بازیکن نباید به تنهایی تصمیم بگیرد که پنالتی بزند. زمان حضور یاکیچ در استقلال، یک روز تمرین، پرسید پنالتی را کی می زند؟ هفت بازیکن دستشان را بالا بردند اما من یکی از آنها نبودم. چهار نفر از آنها را انتخاب کرد و حسن نظری اولین زن پنالتی شد. کنداکتور دوم نداری و به ترتیب …. اما در بازی های داخلی تیم با جوانان و امید که پنالتی بود، بی خبر از اینکه جکیچ من را دید و همان روز به من گفت، پشت توپ رفتم. از بازی رسمی برای اجرای پنالتی از آن روز به بعد، من اولین زن پنالتی بودم. اگر من نبودم حسن نظری پنالتی می گرفت.

آیا همیشه پنالتی را تمرین کرده اید؟

آره. ما هر روز در پایان تمرین یک چهارم پنالتی داشتیم که هم برای ما و هم برای دروازه بان ها خوب بود. یادم هست یک روز در بازی با پرسپولیس یک بر صفر جلو بودیم که پنالتی اعلام شد. سپس پنالتی هایم را محکم به چپ و راست دروازه بان زدم. همه در ورزشگاه می دانستند که من پنالتی را کجا می زنم. یادم نیست دروازه بان پرسپولیس کی بود اما در حالی که هواداران پرسپولیس «ها» و تماشاگران ما سکوت کرده بودند، به سمت توپ حرکت کردم و دروازه بان پرسپولیس به این فکر افتاد که طبق معمول به سمت راست او می زنم. . من هم خیلی آرام توپ را به طرف مقابل پرتاب کردم و گل زدم. بعد از من مراگه چیان گل سوم را زد و بردیم اما نکته مهم بعد از بازی بود.

بعد از مسابقه چه اتفاقی افتاد؟

آنها همیشه بعد از مسابقه پاداش می دادند. ایرج (دانایی فرد) خدابیامرز بازیکن 5 ستاره این تیم بود که جایزه او سه هزار تن بود. من طبق معمول 4 ستاره بودم، نراگی سه و نیم ستاره و غیره. اما جکی هزار تن بیشتر به من نداد! وقتی پرسیدم گفت دلیلش این است که در تمرین به پنالتی نزدیک شدیم. بنابراین ورا گفوری گناهی ندارد. این زمانی اتفاق می افتد که تیم پنالتی را به درستی تمرین نمی کند. از سوی دیگه، بازی استقلال مأیوس کننده بود. بازیکنان جدید جرات وریا را ندارند چون استقلال هر سال نیمی از تیمش را عوض می کند. بازیکنان این تیم شرایط لازم را ندارند.

پیام این پیروزی برای هواداران استقلال چه بود؟

امیدوارتر شدند. اما از این به بعد کار سختی است و گفتم مدیریت از این به بعد به فکر پول باشد.

چه برنامه ای برای بازی با فجرسپاسی دارید؟

شنیدم فجر صنعت نفت را در آبادان شکست داده است! من هرگز نشنیده بودم که صنعت نفت در خانه های خود ضرر کند. آنها معمولاً در خانه بازنده نیستند. اما مشخصا وضعیت آنها در این فصل خوب نیست. استقلال باید با قدرت مقابل فجر به روند خوب خود ادامه دهد.

آیا می دانید که اعلام شده هیچ مجوز حرفه ای برای تیم های استقلال و پرسپولیس صادر نمی شود؟

این خبری نیست. این دو باشگاه سال هاست که با کنفدراسیون فوتبال آسیا با این مسائل برخورد می کنند.

آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا از مواردی مانند رئیس مشترک دو باشگاه یا نبود استادیوم اختصاصی شکایت کرده است؟

از سالی که فوتبال آسیا در سازمان تربیت بدنی حرفه ای شد، باید ورزشگاه تهتی را به استقلال می دادند و یادگار امام تبریز را به پرسپولیس می دادند که یک بار تراکتور گرفت و به لیگ برتر آمد اما نشد. اما ما چند سال پیش رفتیم و با شهرداری صحبت کردیم که دو ورزشگاه امام رضا و شهید کاظمی را به استقلال و پرسپولیس بدهند. هم اکنون نیز شهرداری می تواند این دو مجموعه را به عنوان بخشی از دارایی های دو شرکت سهامی در اختیار استقلال و پرسپولیس قرار دهد و به عنوان ورزشگاه ویژه کنفدراسیون فوتبال آسیا با قیمتی ناچیز در این دو منطقه معرفی کند.

چرا این موضوعات زودتر مورد توجه قرار نگرفت؟

کلا عادت داریم تا شب هیچ کاری سیاه و سفید نکنیم. مثل بقیه کارهای ماست. امیدوارم کارمندان استقلال در شب پرداخت قسط دوم بازیکنان این تیم به فکر تامین پول نبوده باشند تا تیم را دچار حاشیه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید