ورود تعدادی از آفریقای جنوبی به استان خوزستان ممنوع شد

ورود تعدادی از آفریقای جنوبی به استان خوزستان ممنوع شد

روز جدید : اگرچه اجازه ورود به اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی داده نشد، اما پلیس بندر امام برای این اتباع روادید صادر کرد و به آنها اجازه خروج از کشتی و ورود به شهر را داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شناسایی موارد ابتلا به عفونت امیکرون در 38 کشور جهان، گفت: علیرغم اینکه اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی اجازه ورود نداشتند، اما بندر امام(ره) پلیس گذرنامه برای این شهروندان. ویزا صادر کردند و به این افراد اجازه دادند از کشتی پیاده شوند و وارد شهر شوند.

دکتر فرهاد ابوالنجادیان در نودمین جلسه ستاد استانی مدیریت تاج و تخت که امروز (14 آذرماه) در استان خوزستان برگزار شد، با اشاره به این بیماری در چهار پیک اخیر، اظهار داشت: در پیک اول 166.7 هزار نفر در پیک دوم. پیک 69.4 بیمار در 100000 بیمار، در پیک سوم 393 بیمار در 100000 بیمار و در آخرین پیک 520 بیمار در 100000 بیمار. وضعیت فعلی این است که دیروز از هر 100 هزار نفر 9.6 نفر به این تاج مبتلا شده اند، به این معنی که اکنون شاهد کمترین میزان آلودگی از زمان شروع اپیدمی علیه تاج هستیم.

وی افزود: در آخرین پیک به ازای هر 100 هزار نفر 42.7 بیمار بستری شدند که اکنون این تعداد به کمتر از یک نفر رسیده است. همچنین این اولین بار است که کل استان خوزستان در وضعیت آب قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تشدید مراقبت‌های مرزی از زمان گسترش شرکت Omicron به کشورهای مختلف، گفت: در دریا برداشته شد و سایر افراد نیز آزمایش منفی داشتند.

وی گفت: عمده کشتی های ورودی به بنادر خوزستان از کشورهای امارات، هند، روسیه و برزیل است.

ابوالنجادیان افزود: مرزبانان در مرزهای زمینی شلمچه و هذابه مستقر هستند. در این مدت یک هزار و 341 شهروند ایرانی از طریق این مرزها وارد کشور شدند که از این تعداد 731 نفر مورد آزمایش قرار گرفتند و مابقی با آنها این آزمون را پشت سر گذاشتند. به طور کلی، یک مورد مثبت به عنوان قرنطینه شناسایی شد.

وی گفت: 7972 شهروند عراقی نیز وارد کشور شده اند که از این تعداد 524 نفر مورد آزمایش قرار گرفته و مورد مثبت شناسایی شده و به عراق بازگشته اند. هیچ مورد مثبتی در چذابه یافت نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با وجود ممنوعیت ورود اتباع کشورهای هند، پاکستان و آفریقای جنوبی، پلیس بندر امام برای این اتباع گذرنامه صادر و به آنها اجازه خروج از کشتی را داد. و وارد شهر شوید؛ با این حال، شهروندان این کشورها حتی اگر آزمایش آنها منفی باشد، نباید اجازه ورود به کشور را داشته باشند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده و از همه کشورها خواسته است که برای شیوع بیماری امیکرون آماده باشند، بنابراین باید از این فرصت برای افزایش دامنه واکسیناسیون استفاده کرد، زیرا واکسیناسیون، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی سه کلید مبارزه با امیکرون است. ” او گفت. .

ابول نژادیان با اشاره به شناسایی اومیکرون در 38 کشور جهان، گفت: این ویروس در کشورهای اطراف خوزستان یعنی عربستان و امارات نیز مشاهده شده است، بنابراین باید بسیار مراقب باشیم.

وی افزود: در حال حاضر گفته می شود که قدرت انتقال omicron 10 برابر بیشتر از دلتا است، اما سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که هنوز اطلاعات کمی در مورد این سویه وجود دارد و نمی دانیم که آیا این سویه مسری تر است یا خیر. دلتا: «ما هنوز از شدت این سویه اطلاعی نداریم، اما اکثر افراد مبتلا به این سویه افرادی هستند که واکسینه نشده اند.

جندی شاپور اهواز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تاثیر تزریق واکسن در کاهش بستری شدن و مرگ و میر در بیمارستان، گفت: برخی گزارش ها حاکی از آن است که میزان مرگ و میر امیکرون کمتر از دلتا است، اما شیوع سویه اومیکرون بیشتر از دلتا است. همچنین بیان شده است که یکی از شایع ترین تظاهرات بالینی این نوع خستگی است، اما اطلاعات در این زمینه هنوز کامل نیست و این موارد صرفا جهت اظهار نظر می باشد.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون تاج در استان خوزستان گفت: تاکنون 80 درصد از جوانان بالای 12 سال خوزستان حداقل یک نوبت واکسن دریافت کرده اند، اما 350 هزار نفر تزریق نوبت دوم را به تاخیر انداخته اند. سعی کنید تماس های تلفنی برقرار کنید و تیم های سیار را بفرستید. “دوز دوم خود را تزریق کنید. هنوز زمان واکسیناسیون 400000 دوز دوم فرا نرسیده است.

ابوالنژادیان گفت: 38 هزار دوز واکسن جدید و خوب پاستوکوکس پلاس در هفته جاری وارد خوزستان شد. این واکسن به افراد بالای 60 سال مبتلا به یک بیماری زمینه ای خاص که دو دوز اول Astraznka یا Sputnik را دریافت کرده اند، تزریق می شود.

وی گفت: در حال حاضر ضریب پوشش دوز دوم در شادگان 25 درصد و در کارون 37 درصد اما در دهدز 80 درصد، بهبهان 76 درصد، اندیمشک 71 درصد، شرق اهواز 70.6 درصد و غرب 64 درصد است. اهواز.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هفته گذشته 13 شهر با پوشش واکسیناسیون بالای 80 درصد داشتیم که اکنون به 15 شهر افزایش یافته است. پیشرفت واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در لالی، حمیدیه، کرکه، هرمشهر، هویزه، دشت آزادگان، کارون و باوی بالاتر از میانگین استانی است. هفته گذشته پیشرفت واکسیناسیون دانش آموزان در شوش و اندیکا بسیار خوب بود که در جلسه بعدی فرمانداران این شهرستان ها ارزیابی می شود.

وی با اشاره به تشکیل 654 گروه همسان سازی گفت: هفته گذشته از طریق مشاوره تخصصی تلفنی و از طریق گروه های همسان سازی 57 هزار و 529 نفر را برای دریافت واکسن دعوت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید