وزارت بهداشت: اپیدمی آنفولانزا فروکش کرد/ حدود 200 بیمار جان باختند

وزارت بهداشت: اپیدمی آنفولانزا فروکش کرد/ حدود 200 بیمار جان باختند

شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی موج اول آنفولانزا در حال حاضر فروکش کرده است و احتمال شروع موج دوم آن که در بهمن ماه است، وجود دارد. ، به شدت اوج اول نخواهد بود.

رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اپیدمی موج اول آنفلوآنزا در حال حاضر فروکش کرده است و ممکن است آغاز موج دوم که در بهمن ماه است، نباشد. مثل قله اول شدید باشد .

شهنام آرشی افزود: در سال جاری حدود 200 نفر بر اثر آنفولانزا جان خود را از دست داده اند که بیشترین مرگ و میرها مربوط به سالمندان و افرادی است که واکسن آنفولانزا دریافت نکرده اند که کودکان کمترین درصد این مرگ و میرها را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 8 درصد سرماخوردگی ها ناشی از آنفولانزا است و زمانی که این رقم به زیر یک درصد برسد، اوج این بیماری به طور کامل از بین می رود. هنگام کار با فرد بیمار از ماسک استفاده کنید و مرتب دستان خود را بشویید.

آرشی تصریح کرد: با توجه به گذر از اوج بزرگ موج اولیه و روند نزولی آن، از هم اکنون باید برای ظهور موج دوم در باخمن در سال جاری آماده باشیم، به همین دلیل علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، واکسیناسیون آنفولانزا نیز باید انجام شود. در گروه های هدف و اولویت انجام شود برای کودکان، سالمندان، افراد بالای 60 سال، افراد مبتلا به سرطان، کلیه، پیوند، دیابت و … بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه آنفولانزا یک عفونت ویروسی است، گفت: در فصل آنفولانزا برای تشخیص این بیماری و رد علل دیگر مانند ویروس کرونا، طی 3 تا 4 روز پس از شروع علائم و نشانه هایی مانند تب، سردرد، درد عضلانی، گلودرد، ضعف، خستگی، سرفه، گلودرد، گرفتگی بینی و آبریزش بینی تشخیص آنفولانزا را نشان می دهد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: دو نوع ویروس آنفولانزای A و B سالانه باعث اپیدمی آنفلوانزا می شود و هیچ کشوری نمی تواند از ورود این بیماری جلوگیری کند، بنابراین رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی قابل کنترل و کنترل است. در این بیماری موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید