وزارت خارجه ایران کاردار سوئد را احضار کرد

کاردار سفارت سوئد در تهران توسط مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه احضار و از اعتراض شدید ایران مطلع شد.

به گزارش خبرگزاری موج


پس از پرونده دادگاه سوئد در مقابل حمید نوری جوران بیالروستد، کاردار سفارت سوئد در تهران، از مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه اعتراض و احضار تند ایران برای وی ارسال شد.

مدیر کل غرب اروپا وزارت امور خارجه در این احضاریه ضمن محکومیت شدید اقدامات انجام شده علیه این شهروند ایرانی، گفت: جای تاسف است که ادعاهای نادرست افراد و گروه هایی که شنیع ترین اقدامات تروریستی و ضد بشری را علیه مردم ایران انجام داده اند. ایران، عراق و اروپا دهه‌ها در دادگاه، با حداقل استانداردهای دادرسی، از وی خواسته می‌شود تا با سوء استفاده از سازوکارهای قانونی، اهداف سیاسی جریان‌های مسموم و مخرب را دنبال کند.

مدیرکل اروپای غربی افزود: دادگاه سوئد در جریان رسیدگی به این پرونده ساختگی و ساختگی، بدون در نظر گرفتن معیارهای روند قضایی اتهامات واهی را مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری اهداف و نیات گروه های تروریستی و تجزیه طلب ضد ایرانی و گروهی که دستان آنها به خون بیش از 17 هزار ایرانی آغشته است، بار دیگر رفتار دوگانه فعالان حقوق بشر را ثابت کرد.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران مصمم است به پیگیری حقوق از دست رفته شهروندان خود تا رهایی کامل از چنگال بی عدالتی ادامه دهد و این حق را برای خود محفوظ می دارد که گام های مقتضی را بردارد.

کاردار موقت سفارت سوئد گفت که در اسرع وقت وضعیت پایتخت کشورش را گزارش خواهد کرد.


آیا این خبر مفید بود؟