وزارت نفت باید مسئولیت راه اندازی پمپ بنزین در مرز چذابه را بر عهده بگیرد


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821229

شهلا عموری گفت: نحوه فعالیت پمپ بنزین در مرز چذابه برای دومین بار است که در بین رانندگان کامیون عراقی اعتصاب می شود و وزارت نفت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهلا عموری رئیس اتاق بازرگانی اهواز در گفت وگو با خبرنگار رهیاب درباره توقف صادرات و اعتصاب کامیون داران عراقی در مرز چذابه روز گذشته گفت: اعتصابات پایان یافته است.

وی در خصوص توقف روند صادرات افزود: بهره برداری از پمپ بنزین در مرز چذابه برای دومین بار است که رانندگان کامیون عراقی دست به اعتصاب می زنند و وزارت نفت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: شرایط کار در پمپ بنزین در مرز چذابه و فرآیندهای ایجاد شده برای کامیون داران عراقی در این مرز، صادرات کالا به این کشور را مختل کرده است و این وضعیت بسیار نگران کننده است. “

عموری گفت: زمانی که کامیون های عراقی برای بارگیری کالاهای صادراتی وارد اسکله مرزی چذابه می شوند، مخازن سوخت آنها برای جلوگیری از قاچاق احتمالی سوخت پلمپ می شود.

وی افزود: در هنگام خروج از اسکله، مخزن پلمپ شده کامیون ها دو بار توسط محیط بانان پمپ بنزین و هنگ مرزی ایران بررسی می شود و هنگام خروج از اسکله باید مدارک خود را ارائه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: روند کنونی پلمب باک سوخت کامیون ها زمان بر بوده و این امر موجب ترافیک سنگین و کندی تخلیه و بارگیری کالا برای صادرات به عراق شده است.

عموری گفت: در این راستا اگر باک سوخت کامیون های عراقی بدون مدارک سوخت گیری باز شود مشمول جریمه و رانندگان جریمه می شوند.

وی با انتقاد از وضعیت موجود ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ می دهد که رانندگان کامیون های عراقی وارد اسکله چذابه می شوند، حتی اگر پلمب باک خودروی آنها باز نباشد، باید بین 25 تا 75 هزار دینار در پمپ بنزین بپردازند. اگر پول پمپ بنزین پرداخت نشود، اجازه خروج از اسکله را ندارند.

دبیرکل شورای گفت و گوی دولت و خصوصی خوزستان گفت: باید توجه داشت که شرایط و موانعی مانند راه اندازی پمپ بنزین در مرز چذابه باعث تضعیف صادرات نفت ایران به عراق و ایجاد مشکل برای صادرکنندگان و صادرکنندگان می شود. بخش های دیگری را ایجاد خواهد کرد و در این راستا انتظار داریم وزارت نفت به شرایط سخت صادرات از مرز چذابه پاسخ دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید