انتقاد از برنامه ریزی طولانی مدت ناعادلانه / فدراسیون فوتبال اسکاتلند باعث شده تا امید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

زمان: 08:35
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775393

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان به ما گفت: تیم ملی فوتبال نتایج قابل قبولی کسب کرده است و با این اوصاف دلیل انتقادات مربی تیم ملی را متوجه نمی شوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مهدویکیا ، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان زیر 23 سال کشورمان در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال و کسب 9 امتیاز از سه بازی اخیر خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 اظهار داشت: تیم ملی عملکرد خوبی دارد روند دارد و از شرایط خوبی برخوردار است ما در بحرین شرایط سختی داشتیم و توانستیم بر آن غلبه کنیم. باید به تیم و فدراسیون فوتبال برای عبور از این مرحله تبریک گفت و در این مرحله با حداکثر امتیازها در بالای جدول قرار داریم و شرایط خوبی داریم. همچنین یک بازی خانگی مقابل کره داریم و امیدوارم بتوانیم این تیم را شکست دهیم. به طور کلی همه چیز برای تیم ملی خوب پیش می رود.

وی در مورد شرایط سخت تیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی گفت: گاهی شرایط بسیار سخت می شود. ما همچنین شرایط سختی را در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2006 داشتیم ، جایی که حتی در یک مسابقه به اردن باختیم و کارمان سخت شد. برای پیشروی باید اردن و قطر را در بازی برگشت شکست می دادیم و سپس به دور دوم مقدماتی جام جهانی می رفتیم و سپس موفق شدیم به ژاپن برویم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این س “ال که “با توجه به نتایج تیم ملی فوتبال آسیا کجا هستیم؟” ، گفت: “ما از نظر استعداد یکی از نیروهای آسیایی هستیم و یکی از تیم هایی که در هر تورنمنتی حساب ویژه ای در تیم ما دارند. باز است. ما الان بالای آسیا هستیم. اگر زیرساخت ها را رها کنیم ، افراد مناسب را داریم. فوتبال ژاپن نیز فوتبال خوبی است و بازیکنان خوبی هم در اختیار دارند ، اما اکنون کار آنها به هم خورده است. ما همیشه یکی از نیروهای فوتبال آسیا بوده ایم. ما نه تنها در فوتبال بلکه در همه زمینه ها استعدادهای زیادی در کشورمان داریم و به درستی جزو سه تیم برتر آسیا هستیم.

مهدویکیا درباره کیفیت فنی تیم امارات که ایران موفق به شکست آنها شد ، یادآور شد: من امارات را تیم خوبی می دیدم. آنها با توجه به ثروت خود ، فوتبال خوبی بازی کردند و برنامه تیم این بود که در پست پشت فوتبال بازی کند و از توپ های بلند مانند سوریه و عراق استفاده نکرد. آنها در نیمه اول تیم ملی را اذیت کردند ، اما در نیمه دوم با تغییراتی که تیم ملی داشت ، ما توانستیم بهترین تیم باشیم و از موقعیت های خود استفاده کردیم و این تیم را شکست دادیم ، اما آنها حریف آسانی نبودند و یک تیم شایسته ای در برابر تیم ملی .ما فوتبال خوبی بازی کردیم.

وی که مهمان برنامه برتر فوتبال بود ، ادامه داد: تیم های ایران و کره مدعیان اصلی صعود هستند و اکنون پس از سه هفته فاصله آنها با رقبای خود افزایش یافته است. قرعه کشی جدول با یکدیگر ، این برای ما بسیار مفید خواهد بود و ما در حال حاضر هفت امتیاز با تیم سوم جدول فاصله داریم. هدف ما رسیدن به جام جهانی است ، هرچند مسابقات قبلی از نظر روانی نیز تأثیر زیادی بر روی تیم ما دارد. اگر همین روند را با کره و لبنان ادامه دهیم ، سوریه و عراق به تساوی ادامه دهند ، آنها امید به پیشرفت خود را از دست خواهند داد و ما صعود را در بازیهای خانگی به پایان می بریم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان شرایط گروه دوم مقدماتی جام جهانی را تصریح کرد: این گروه نیز گروه سختی است اما عربستان و استرالیا نیز از هم جدا شدند. عمان نیز با برانکو عملکرد خوبی داشت اما ژاپن کمی عقب است. با این حال ، با فوتبال منطقی که این تیم بازی می کند ، فکر می کنم آنها به مسابقات باز می گردند. استرالیا و عربستان نیز نتایج فوق العاده ای کسب کرده اند و نشان می دهند که برای صعود به جام جهانی مصمم هستند.

مهدویکیا در پاسخ به انتقادات از اسکوچیچ گفت: “ابتدا س relativesالی را از بستگان خواهم پرسید که می گویند کیفیت بازیکنان بالا است. این بازیکنان چندین سال در تیم ملی بوده اند. اعضای اصلی تیم ملی با هم بازی می کنند تقریباً شش یا هفت سال در تیم ملی. ما باید بپرسیم آیا نتایج قبلی این تیم ملی نیز هنر بازیکنان بوده است یا خیر؟ برخی از این حرفه ها عادلانه نیستند. ما 10 بازی پیاپی برده ایم ، تیم کادر فنی خوبی دارد و تیم ملی با آرامش کار می کند.

وی در این رابطه ادامه داد: دو بازیکن بزرگ سابق تیم ملی در کادر فنی حضور دارند و تیم ملی با این کادر فنی نتایج خوبی کسب کرده است و باید برای صعود به جام جهانی کمک کنیم. من دلیل انتقاد از اسکوچیچ را نمی فهمم. بازیکنان تقریباً شش یا هفت سال است که با هم بازی می کنند و تیم ملی تشکیل شده است. این انتقادات مناسب نیست و تیم موفق خواهد شد و ما باید از آن حمایت کنیم. امیدوارم با همان اقتداری که الان تیم ملی دارد این روند ادامه پیدا کند و به جام جهانی برسیم. اکنون می بینم که اتحادی بین کادر فنی و بازیکنان تیم وجود دارد و آنها سخت کار می کنند و ارزش پیشرفت تیم را دارد. اگر انتقاد داریم ، بگذارید تیم صعود کند ، همیشه وقت برای انتقاد وجود دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 23 سال کشورمان در مورد اردوهای مقابل تیم امید گفت: بسیار خوشحالم که بعد از سال ها به فوتبال ایران بازگشتم و قصد دارم در این پست کمک کنم. با توجه به اینکه یک برنامه بلند مدت وجود داشت ، من مسئولیت را بر عهده گرفتم و اگر برنامه ای کوتاه مدت بود ، آن را قبول نمی کردم. این اولین باری است که 2.5 سال قبل از المپیک شروع کردیم و بازیکنان را انتخاب کردیم. بیایید اکنون آماده شویم تا یک تیم خوب تشکیل دهیم.

مگداویکیا در مورد بازیکنان نسل جدید که برای تیم امید بازی کردند ، گفت: خوشبختانه شرایط خوبی داریم و بازیکنان اردو در لیگ برتر و لیگ اول بازی می کنند و بسیاری از آنها در تیم های جوانان بازی کردند. فوتبال ما پتانسیل خوبی دارد و اگر برنامه داشته باشیم و خوب کار کنیم ، قطعاً شرایط بهتری در آسیا خواهیم داشت. سایر کشورها مانند کره ، ژاپن ، عربستان سعودی و استرالیا عملکرد بهتری نسبت به ما در فوتبال پایه داشتند و نتایج بهتری کسب کردند. ما 44 سال در المپیک شرکت نکرده ایم و این نشان می دهد که حریفان برنامه ریزی بهتری داشتند. در فصل های گذشته متاسفانه تیم های امید ما خیلی دیر کار خود را شروع کردند اما این بار به دلیل برنامه بلند مدت مسئولیت را پذیرفتم و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.

وی در پاسخ به اینکه تیم های جوانان ، جوانان و بزرگسالان ما موفق به صعود به جام جهانی شده اند ، اما المپیک شیفته تیم امید ما است ، گفت: دلایل زیادی برای این امر وجود دارد. هربار که به او نگاه می کردیم مشکلات و مشکلاتی وجود داشت. ما یک دوره را دیر شروع کردیم و دیگر بازیکنان کلیدی نمی توانند به اردو اضافه شوند. ما کمی زودتر شروع کردیم و امیدوارم با حمایت فدراسیون برنامه خوبی داشته باشیم و رقابت خوبی با رقبای خوب خود داشته باشیم. در دوره قبل تغییرات زیادی در کادر فنی در چند مرحله صورت گرفت و اتفاقات زیادی افتاد که به تیم ضربه زد و امیدوارم در این مرحله با برنامه ریزی مناسب موفق شویم. ما بسیاری از مسائل ملی را در حرفه خود مطرح می کنیم ، اما در عمل باید فداکار باشیم و اجازه دهیم این تیم شکل بگیرد و کار خوبی انجام دهد.

مهدویا گفت: “یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود دارد این است که بسیاری از مسابقات ما در روزهای فیفا نیست و ما با باشگاه ها مشکل داریم و نمی توانیم بازیکن داشته باشیم.” در ملاقاتم با نمایندگان امارات و قطر ، من خواستم نامه ای به AFC بنویسم و ​​بگویم برگزاری بازیهای امید در روزهای فیفا چه اشکالی دارد. ما دلیل این برنامه ریزی را نمی دانیم! اگر برنامه ریزی به درستی انجام شود ، به ما کمک زیادی می کند و می توانیم با باشگاه ها تعامل داشته باشیم. یک یا دو بازیکن در آخرین اردوی ما نبودند ، اما ما همچنان امیدواریم که بتوانیم همه اینها را داشته باشیم. مشکل دیگری که ما داریم ، بحث کنار گذاشتن بازیکنان است ، امیدوارم تفاهم نامه ای برای حل این مشکل امضا شود. امیدوارم این تعاملات را داشته باشیم و بازیکنان داشته باشیم و بتوانیم چیزهای خوبی را درک کنیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر 23 سال کشورمان در پاسخ به این سوال که قبل از مسابقات یک بازی تدارکاتی انجام می دهند ، گفت: ما یک بازی دوستانه بین المللی را برنامه ریزی کرده بودیم اما این اتفاق نیفتاد. ما همچنین دو مرحله مقدماتی داخلی داریم که یکی از آنها بازی کردیم و برخی از بازیکنان ما در لیگ اول بازی می کنند و پس از هفته اول مسابقات ، انشاءالله به تاجیکستان می رویم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید