شکوفایی بال فرهنگی فرخس با راه اندازی باشگاه صنعت گاز/مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت فریاد محرومیت مردم فرخس است.


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۱
کد خبر: 1907887

در مراسم افتتاح آکادمی باشگاه صنعت گاز سرخس عنوان شد؛

مراسم افتتاحیه آکادمی باشگاه صنعت گاز سرحس در سینما شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، یحیی فیضی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرحس ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آکادمی باشگاه صنعت گاز سرحس که ظهر امروز در سینما شهرک گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد، گفت: پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سه هدف: اقتصاد مهم با استفاده از ظرفیت سرمایه انسانی توانمند، مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی را در این مجموعه گازی دنبال می کند.

وی افزود: در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز خداوند متعال به این منطقه گازی عطا کرده که همگان باید از آن بهره مند شوند.

فیضی گفت: در این راستا امسال 3.7 میلیارد تومان برای بهسازی مدارس اطراف پالایشگاه هزینه شده است و 46 میلیارد تومان نیز برای تجهیز بیمارستان غدیر توسط این پالایشگاه هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرحس بیان کرد: ثروت شهرستان سرحس علاوه بر گاز قرار گرفته در عمق 3000 متری، جوانان این شهرستان هستند که در بین آنها قهرمان کشوری و جهانی هستند.


راه اندازی باشگاه صنعتی فرن گاز باعث رونق بیشتر شاخه فرهنگی این شهرستان در عرصه ورزش می شود.

وی بیان کرد: راه اندازی مجدد 8 دوره توسط آکادمی باشگاه صنعت گاز فرخس با پیگیری های نماینده مردم فرخس در مجلس انجام شد که قابل تقدیر است.

فیضی گفت: با راه اندازی این 8 آکادمی بال فرهنگی سرحس در عرصه ورزش شکوفا می شود و از تفریح ​​سالم جوانان این شهرستان بهره مند می شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرحس اظهار داشت: شهدا ستارگان درخشان ما هستند و راه را به ما نشان می دهند. وقتی در آشوب راه را گم می کنیم، شهدا بر ما ظاهر می شوند.

گفت: باید بدانیم حق جوان امروز ما چیست؟ این حق جوانان ماست که با تمام وجودمان بفهمند. ما باید نیازهای عاطفی، ورزشی و فرهنگی او را بشناسیم. جوانان حق مسکن، کار و زندگی بی دغدغه دارند. مسئولان به میدان بیایند و عدالت را اجرا کنند.

امام جمعه سرحس گفت: باید با ورزش که بهترین تفریح ​​سالم است بخشی از دغدغه های جوانان را برطرف کنیم.


ممکن است مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به فریاد محرومیت زدایی مردم برسد

حجت الاسلام بختیاری گفت: در شهرستان سرحس که منابع عظیم گازی داریم باید مردم این منطقه به حق خود برسند. مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت می تواند به فریاد محرومیت زدایی مردم و فریاد جوانان در عرصه های مختلف برسد.

وی تصریح کرد: مردم ما مرزبانان جمهوری اسلامی هستند لذا از مسئولین و زحمات نماینده مردم سرگس در مجلس که برای راه اندازی مجدد باشگاه صنعت گاز تلاش کردند قدردانی می کنم.

امام جمعه سرحس ادامه داد: در بحث ورزش نیز احیای باشگاه صنعت گاز باید مشکلات جوانان را حل کند. متولی ورزش در همه جا اداره ورزش و جوانان است. ممکن است فردی که این وظیفه را بر عهده دارد به تدریج در تصمیماتی که باید به آن رسیدگی کند دچار انحراف شود.

حجت الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: تمامی امتیازات ویژه باشگاه صنعت گاز باید به جوانان شهرستان سرحس بازگردانده شود و هماهنگی بین اداره ورزش و جوانان شهرستان و مسئولان ورزشی پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در این زمینه مستمر باشد. این رابطه


وزارت نفت باید به تکمیل جاده سرحس در این شهرک گازی کمک کند

در ادامه این مراسم حسن نوری زاده سرپرست فرمانداری سرحس اظهار داشت: در چارچوب مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت، بیمارستان گدیر شهرستان سرحس وارد عرصه تاسیس شده و مراحل پایانی را سپری می کند.

نوری زاده بیان کرد: 40 روستای شهرستان گازسوز سرحس بدون گاز هستند. ما نمی توانیم به افرادی که پشت منبع گاز نشسته اند بگوییم که مشکل گاز داریم. از وزارتخانه می خواهیم در بحث گازرسانی به شهر کمک کند.

سرپرست فرمانداری سرحس در ادامه با بیان اینکه امروز مردم شهرستان سرحس از وضعیت جاده های این شهرستان در رنج هستند، افزود: در حوزه راه ها از وزارت نفت می خواهیم که در تکمیل راه در این شهرستان کمک کند. این شهرستان گازی مانند گذشته.

وی با قدردانی از راه اندازی باشگاه صنعت گاز سرحس گفت: باید در انتخاب مربیان شایسته و مسئولیت پذیر این باشگاه کمک کرد و همچنین به جمعیت 12 هزار نفری ورزشکار شهرستان توجه ویژه داشت.


باشگاه صنعت گاز سرحس دستاورد خوبی برای مردم خراسان رضوی است

در ادامه علی اکبر هاشمی جواهری مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه باشگاه صنعت گاز سرحس دستاورد خوبی برای مردم خراسان رضوی است، گفت: این 8 رشته باید ممتاز باشد و استعدادهای ورزشکاران باید ارتقا یابد. شناسایی شده.

وی افزود: عملکرد ورزشی استان باید با راه اندازی باشگاه صنعت گاز سرحس در سال های آینده بهتر از امسال باشد. باید ورزشکاران سارگس را در تیم های ملی ببینیم. با راه اندازی باشگاه صنعت گاز سرحس شاهد افزایش مسائل فرهنگی در این شهرستان خواهیم بود.

احمد زمانی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: اولین وظیفه پالایشگاه شهید هاشمی نژاد دستیابی به تولید پایدار گاز است.

وی تصریح کرد: ما در حدود قانونی متعهد به مسئولیت های اجتماعی هستیم. وجود مرکز رشد و در بحث حمایت از مدارس و بیمارستان ها، پالایشگاه گاز شهبد هاشمی نژاد اقدامات مناسبی را انجام داده است. تلاش می کنیم تا جایی که بتوانیم به مردم شهرستان های قاضی خدمت کنیم.

سید احسن قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس در شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: باشگاه صنعت گاز سرخس منشا خیر و برکت برای جوانان سرخس خواهد بود. این باشگاه 12 سال پیش به دلیل تفسیر متفاوت از قوانین تعطیل شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مجدد این باشگاه چندین سال به طول انجامید زیرا بسیاری از موارد باید دوباره پیگیری می شد، افزود: به دنبال خرید امتیاز باشگاه نبودیم. همانطور که از نامش پیداست، این آکادمی از سطوح پایه تشکیل شده است. در سال اول 2 تا 2 و نیم میلیارد تومان و در سال دوم 7 میلیارد تومان برای این باشگاه پیش بینی می شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: وزیر نفت برای راه اندازی باشگاه صنعت گاز سرخس در دو مرحله لطف خاصی داشت و دستور داد از لطف او قدردانی کنیم.


یکی از حوزه های مسئولیت اجتماعی وزارت نفت باید کمک به جلوگیری از انتشار ریزگرده در سرخس باشد.

نماینده مردم سرحس در شورای اسلامی گفت: حوزه مدیریتی باشگاه صنعت گاز سرحس در خود شهر با مشارکت اداره ورزش و جوانان و پالایشگاه قابل تصمیم گیری است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اجتماعی وزارت نفت باید کمک به جلوگیری از انتشار ریزگردها در شهرستان سرحس باشد، گفت: در آینده ریزگردها ممکن است امنیت بهره برداری گاز در منطقه سرحس را تهدید کند. در این خصوص گزارش اولیه از طریق سازمان محیط زیست به وزارت نفت ارسال شده است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان برای حوزه HSE برای مقابله با ریزگردها در شهرستان سرحس است.

در پایان این مراسم از لوگوی آکادمی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت گاز سرحس رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید