راه اندازی مراکز شکوفایی و خلاقیت بسیج علمی. گامی بلند در جهت محرومیت زدایی


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۸
کد خبر: 1814262

مسئول بسیج پژوهش و فناوری سپاه ثارالله کرمان با بیان این موضوع گفت:

خواجه حسنی گفت: تمرکز اصلی سپاه بر محرومیت زدایی است اما محرومیت زدایی بدون اطلاع مردم هر منطقه امکان پذیر نیست. و فناوری در دستور کار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا خواجه حسنی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، اهمیت «علم و پژوهش» را یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: رمز موفقیت و فتح قله های انقلاب. دانش، پیشرفت و ایجاد امید در جامعه علمی و این فناوری است، دانش از یک سو بارزترین وسیله عزت و قدرت است، زیرا از سوی دیگر دانش توانایی است.


پیشرفت علمی دلیل اقتدار یک جامعه است

وی به منویات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: پیشرفت علمی از دیدگاه امام خامنه ای (مدظله العالی) اساس و نیاز مسلم پیشرفت و اقتدار همه جانبه یک ملت است و تنها از طریق با کسب قدرت و اقتدار می توان به هویت، اعتبار و استقلال دست یافت. «و عزت یک ملت از شر ستمگران و مستکبران محفوظ ماند و منافع ملی حفظ شد.

خواجه حسنی ساختار و تشکیلات مأموریت های پژوهشی و فناوری بسیج را نام برد و گفت: بسیج علمی وظیفه هدایت، هدایت و برنامه ریزی مأموریت های پژوهشی و فناوری بسیج را بر عهده دارد و وظیفه انجام این مأموریت ها بر عهده بسیج دانش آموزی به عنوان بسیج است. ، دانشجویان، اساتید، دانشجویان و بسیج مهندسین صنایع، عمران، کشاورزی، کارگری، جوامع پزشکی و وکلا.

وی ادامه داد: نقش بسیج در اکوسیستم علم و فناوری استان و نوآوری در راه اندازی رویدادهای مسئله محور، تکمیل زنجیره تولید و ثروت و توانمندسازی از اهداف اصلی این سازمان است.

خواجه حسنی ادامه داد: بسیج علمی به عنوان تسهیل کننده فعالیت های علمی و بسیج اعضای حوزه علمی، فناوری و نوآوری در استان ایفای نقش می کند. آنها برای رسیدن به یک هدف مشترک، تعامل و همزیستی با یکدیگر نقش های متفاوتی دارند.

بسیج علمی به دنبال تسهیل گری علمی برای ایجاد اشتغال است

وی افزود: معاونت علمی، تحقیقات و فناوری وزیر علوم به همراه قشر هوشمند سپاه با برقراری ارتباط با تک تک اعضای این اکوسیستم در تسهیل فعالیت های پژوهشی و فناوری استان نقش آفرینی خواهند کرد.

خواجه حسنی گفت: تمرکز اصلی سپاه بر محرومیت زدایی است اما محرومیت زدایی بدون اطلاع مردم هر منطقه امکان پذیر نیست. و فناوری در دستور کار است.

وی با تاکید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای عالی، افزود: نخبگان باید به فکر مشکلات کشور باشند، مشکل ساز کار کنند؛ در حالی که در این زمینه باید به فکر مشکلات کشور باشیم. مسئله محوری از این جهت مهم است که کشور مشکلات اساسی دارد که باید به آنها رسیدگی شود و باید به صورت علمی و علمی رسیدگی شود. به همین دلیل بسیج علمی 12 رویداد مشکل محور در استان برگزار می کند

رضا خواجه حسنی با بیان اینکه معاونت علمی سپاه ثارالله کرمان در اولویت توانمندسازی آحاد جامعه است، گفت: 25 هزار بسیجی آموزش دیده اند.

51 پایگاه پژوهشی در کل حوزه توانمندسازی عموم مردم در زمینه اشتغال

وی افزود: این توانمندسازی از طریق 51 پایگاه پژوهشی در سراسر استان به صورت ویژه انجام می شود و در سایر پایگاه های مقاومت بسیج نیز متناسب با ظرفیت پایگاه ها این توانمندسازی برای عموم مردم انجام می شود.

خواجه حسنی با اشاره به اینکه آموزش زنجیره ارزش مشاغل خانگی نیز در دستور کار معاونت پژوهشی بسیج قرار گرفت، گفت: اولویت بعدی ما آموزش بسیجیان است که در سال 1401 برای 140 دانش آموز برنامه ریزی شده بود.

وی افزود: بسیج معلمان و بسیج دانش آموزی در پویش لبخند و نهضت حمایت از معلمان در طول شیوع ویروس کرونا به 396 هزار و 402 دانش آموز و همچنین دوره های آموزشی برای 20 هزار معلم در استان رسیده است.

رئیس بسیج پژوهشی منطقه تاکید کرد: عدالت آموزشی و ارتقای علم و فناوری از اولویت های ماست. او رباتیک، نانو، پهپاد، مواد معدنی و خلاقیت خلق کرده است.

بیش از 50 پروژه فناورانه توسط بسیج مواد بسیج علمی پشتیبانی می شود


وی ادامه داد: برای حمایت از طرح های فناورانه مبتکران، مخترعان و مبتکران در بین عموم مردم و دانشجویان، تاکنون بیش از 50 طرح توسط معاونت علمی سپاه استان و در زمینه حمایت مادی و معنوی از ایده های دانشجویی و دانشجویی حمایت شده است. پروژه های دانشجویی که تا پایان سال به بیش از 96 پروژه می رسد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم زنجیره ایده تا ثروت را تکمیل کنیم، گفت: چرخه علم به فناوری یا ایده تا ثروت و حمایت از ایجاد اشتغال دانش بنیان از سوی بسیج به عنوان حلقه مفقوده فناوری و اقتصاد استان محسوب می شود. فعالیت ها مراحل منفرد این چرخه هستند.

خواجه حسن افزود: راه اندازی، توسعه و تقویت مرکز نوآوری، مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی، اندیشکده ها، پژوهشکده ها و هسته های پژوهشی و گفتمان سازی علمی در سطح جامعه و تبیین جهاد از نظر توانمندی ها و پیشرفت های علمی کشور، بنابراین علمی توسعه خوب است

وی یکی از دستاوردهای مهم بسیج علمی را ایجاد تحول در محتوای علوم انسانی – اسلامی دانست و گفت: بسیجیان علمی با ایجاد محتوای علوم انسانی – علوم اسلامی از طریق هسته های علوم انسانی تحولی در حوزه علوم انسانی ایجاد شده است. علوم انسانی و در این راستا 10 گروه آزاد اندیشی انسان برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید