وزیر آموزش و پرورش: برای شرکت در آزمون حضوری نیازی به ارائه «کارت واکسن» نیست.

وزیر آموزش و پرورش: برای شرکت در آزمون حضوری نیازی به ارائه «کارت واکسن» نیست.

روز جدید : وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد در صورت عدم تزریق واکسن، ارائه کارت واکسن یا آزمایش PCR 15 روزه برای ورود دانش آموزان به مدرسه و شرکت در امتحان اجباری نیست.

یوسف نوری در واکنش به وضعیت فعلی و شناسایی بیماران در کشور به نام Emicron Corona، آیا تصمیم گرفته می‌شود محدودیت‌های بیشتری برای مدارس و امتحانات پاره وقت اعمال شود؟ وی گفت: ما موضوع نظر ستاد ملی علیه ولیعهد در این زمینه هستیم.

وی افزود: در اکثر کشورها آخرین جایی که تعطیل می کنند مدارس است اما در این زمینه یک اصل بر رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد. ما زیرمجموعه ستاد ملی تاج و تخت هستیم و هر چه ستاد به ما بگوید انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که هفته گذشته مدیرکل وقت آموزش و پرورش شهر تهران خواستار دستورالعمل جدید وزارت بهداشت و الزام ارائه کارت واکسن یا آزمایش 15 روزه PCR در صورت عدم واکسینه شدن دانش آموزان شد. . مدرسه و امتحانات اعلام کرده بودند که آیا این یک الزام جهانی برای همه مدارس است؟» گفت نه، ستاد ملی کرونا آن را لغو کرده است. با توجه به اینکه اکثر دانش آموزان ما بین 12 تا 18 سال واکسینه می شوند، دیروز در یکی از کمیته های ستاد ملی تاج و تخت مطرح شد و طبق تصمیم ستاد این امر ضرورتی ندارد.

وی افزود: تا زمانی که دانش آموزی نگوید مریض است یا آزمایشش مثبت نشده است، در این صورت تا زمان بهبودی نمی تواند به مدرسه بیاید، اما اگر دانش آموز واکسینه نشده باشد اما علامتی نداشته باشد، برای حضور در مدرسه مشکلی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید