وزیر بهداشت: مراکز درمانی کشور برای مقابله با امیکرون آمادگی کامل دارند

وزیر بهداشت: مراکز درمانی کشور برای مقابله با امیکرون آمادگی کامل دارند

روز جدید : بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر مراکز درمانی کشور و پرسنل تمامی بیمارستان ها آمادگی صددرصدی مقابله با امیکرون را دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر مراکز درمانی کشور و کارکنان تمامی بیمارستان ها آمادگی صددرصدی برای مقابله با امیکرون دارند.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح بیمارستان 220 تختخوابی استان، اولین مرکز درمانی تمام اتوماتیک مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

وی خاطرنشان کرد: راه اصلی مقابله با امیکرون، مقاوم کردن افراد به واکسیناسیون است، در حالی که بیشتر افراد این بیماری را به صورت خفیف و با علائمی مشابه سرماخوردگی تجربه می کنند.

وی گفت: واکسیناسیون از ابتلا به ویروس امیکرون پیشگیری نمی کند، اما می تواند از شدت بیماری و مرگ و میر آن بکاهد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در پنج ماه گذشته 134 میلیون دوز واکسن کراون در کشور تزریق شده که رقم بالا و مناسبی است.

عین اللهی با اشاره به افتتاح بیمارستان ولایت مشهد گفت: این بیمارستان هوشمند و خودکار خدمات رسانی به دستور مقام معظم رهبری و با مساعدت و مساعدت معظم له ساخته شده است.

وی ادامه داد: در قالب خدمات هوشمند بسیاری از معاینات و مراحل به صورت الکترونیکی و بدون استفاده از کاغذ و نسخه انجام می شود و امیدواریم این خدمات در سراسر کشور گسترش یابد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان ها و مراکز درمانی در مناطق مختلف کشور در راستای طرح عدالت و کمال نظام سلامت است که اخیرا در نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی مشهد ارائه شد.

عین اللهی در پاسخ به سوالی درباره وام پروژه بیمارستان 540 تختخوابی حاشیه شهر مشهد گفت: توزیع اعتبار این گونه پروژه ها در قالب سفرهای استانی رئیس جمهور است که امیدواریم در این سفر شاهد آن باشیم. مشهد و خراسان رضوی.

بیمارستان 220 تختخوابی استان روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد به بهره برداری رسید.

ساخت این مرکز درمانی که با استانداردهای روز و با زیربنای 18 هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است، 300 میلیارد تن هزینه داشته است که شامل بخش های پاراکلینیک و اورژانس، 6 بخش بستری، هشت اتاق عمل و چهار بخش مراقبت های ویژه است. . دالی یو.

دیدگاهتان را بنویسید