وزیر بهداشت: آمادگی همه مراکز درمانی/ امکان تغییر تصمیمات ستاد کرونا با تغییر شرایط

وزیر بهداشت: آمادگی همه مراکز درمانی/ امکان تغییر تصمیمات ستاد کرونا با تغییر شرایط

روز جدید وزیر بهداشت با اشاره به انتشار سریع آمیکرون کرونا و اعلام آمادگی ۱۰۰ درصدی مراکز درمانی گفت: در مورد مدارس نیمه حضوری به همین صورت است. اما بسته به شرایط ممکن است تصمیمات ستاد کرونا تغییر کند. بار دیگر از آموزش و پرورش و مدارس می‌خواهیم که پروتکل‌ها را کاملاً رعایت کنند.

دکتر بهرام عین‌الهی در دومین نشست اورژانسی مدیریت بیماری‌های تاج‌سر با رویکرد اومیکرون که در قالب وبینار با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز به 114 میلیون دوز دارو رسیده‌ایم. واکسن.

وی گفت: اکنون بهترین زمان برای واکسیناسیون است زیرا تعداد بیماران کاهش یافته است و نباید فرصت را از دست داد. واکسن را در تمام استان ها تهیه کرده ایم و امیدواریم هموطنانی که هنوز اقدام نکرده اند سریعتر عمل کنند.

اولین قدم تکمیل واکسیناسیون است

عین اللهی گفت: اولین قدم ما تکمیل واکسیناسیون است. بنابراین توصیه اکید ما به دانشگاه ها این است که تعداد مراکز اجتماعی را افزایش دهند تا افراد معطل نشوند، علاوه بر آن نیازمند واکسیناسیون فعال هستیم تا تیم های واکسیناسیون برای سالمندان و معلولان اعزام شوند.

تمایل مردم به پیروی از پروتکل ها کاهش یافته است

وزیر بهداشت گفت: متأسفانه تمایل مردم به رعایت پروتکل ها کم شده و در حال عادی شدن است، بنابراین دانشگاه های هر استانی باید با فرهنگ سازی مناسب مردم را به رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک تشویق کنند. دانشگاه ها نیز باید در آماده باش باشند و برای مراکز درمانی و بخش های عروق کرونر آماده باشند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در حاشیه این نشست گفت: همه‌گیری تاج و تخت همه کشورها را درگیر کرده است و همه سازمان‌های پزشکی در سراسر جهان ثابت کرده‌اند که اولین و مهمترین راه مبارزه با بیماری عروق کرونر قلب، تزریق واکسن است. “

وی افزود: متأسفانه واکسیناسیون نامتعادل در دنیا و خودخواهی برخی کشورها باعث شده تا این بیماری کنترل نشود. در کشورهای ثروتمند، واکسیناسیون بیش از 60 درصد است، و در کشورهای آفریقایی 6.5 درصد، زمانی که ویروس می تواند به راحتی در یک کشور گردش کند، این به ویروس اجازه جهش می دهد. کشورهای مرفه هم باید بدانند که اگر این نابرابری ادامه پیدا کند به ضرر آنها و به ضرر همه جهان خواهد بود. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ویروس همچنان وجود دارد و قابل کنترل نیست. به همین دلیل است که سازمان های بین المللی باید برای واکسیناسیون در همه کشورها تلاش کنند.

وزیر بهداشت گفت: در کشور ما در سه چهار ماه گذشته با همت مردم و لطف الهی واکسیناسیون بسیار خوب بود و امروز به مرز 87 درصد برای اولین دوز رسیده ایم. واکسن و در اکثر شهرها بالای 90 درصد دوز واکسن تزریق می شود. در مورد دوز دوم به 76 درصد رسیده ایم، یعنی تقریباً 50 میلیون نفر دو نوبت واکسن دریافت کرده اند و اگر 8 میلیون نفر دیگر دوز دوم را تزریق کنند، روند تزریق دو دوز واکسن ما انجام می شود. تکمیل شد و به 90 درصد رسید. البته در هیچ جای دنیا واکسیناسیون صددرصدی وجود ندارد و برخی واکسن ها در نهایت فرار می کنند.

وی بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده در افراد واکسینه شده میزان آنتی بادی ها پس از مدتی کاهش می یابد و یکی از دلایل افزایش مجدد تاج در کشورهای اروپایی کاهش میزان آنتی بادی است که به دنبال آن دوز مصرف می شود. سومی را شروع کردند.

وی گفت: در کشور ما میزان واکسیناسیون در ماه‌های اخیر خوب بوده است، بنابراین از مردم دعوت می‌کنیم که دوز سوم تزریق کنند، دوز سوم آنتی‌بادی‌ها را بالا می‌برد و از افرادی که دوز سوم تزریق می‌کنند به 80 تا 90 می‌رسد. درصد نسبت به omicron مقاوم خواهد بود. بنابراین بزرگترین توصیه ما برای افراد عزیز مصرف نوبت سوم است. بر اساس تصمیمات این کارخانه، امروز می توان سومین دوز واکسن ضد کووید 19 را به افراد بالای 18 سال تزریق کرد.

وزیر بهداشت گفت: از امروز تمامی مراکز واکسیناسیونی که در طرح واکسیناسیون فعال بوده اند در سراسر کشور فعال می شوند تا مردم منتظر واکسن نمانند و در نوبت نمانند. ما باید بتوانیم میزبان خوبی برای مردم باشیم.

عین اللهی گفت: سرعت شیوع ویروس امیکرون نسبت به سویه های قبلی بیشتر است و در یک روز و نیم می تواند دو برابر و به صورت تصاعدی افزایش یابد و تعداد مبتلایان را افزایش دهد. به همین دلیل از امروز آمادگی 100 درصدی تمامی مراکز درمانی را اعلام کرده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به دومین جلسه اضطراری رهبری در خصوص کرونا که با رویکرد امرون برگزار شد، گفت: امروز در نشست وبیناری با روسای دانشگاه های علوم پزشکی، افزایش مراکز واکسیناسیون و فعال سازی جامعه را مورد توجه قرار دادیم. مراکز “. ما همچنین بر لزوم توجه بیشتر به اجرای پروتکل ها تاکید کردیم، زیرا مردم فکر می کنند که تاج در حال نشت است و عادی می دانند که بسیار خطرناک است.

وی گفت: رستوران‌ها و تالارها در حال حاضر تعطیل نخواهند بود، اما تنها در صورتی که همه کارکنان ماسک بزنند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در مورد مدارس پاره وقت هم همینطور. اما بسته به شرایط ممکن است تصمیمات ستاد کرونا تغییر کند. بار دیگر از آموزش و پرورش و مدارس می‌خواهیم که پروتکل‌ها را کاملاً رعایت کنند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مهم ترین راه برای جلوگیری از ترشح امیکرون استفاده از ماسک است. جلسات نیز بسیار مهم است، چند ماه پیش استادیوم ها بازگشایی شدند و مردم اجازه تماشای بازی فوتبال را داشتند، اما متوجه شدیم که بهداشت خوب نیست، بنابراین اجازه برگزاری مسابقات دیگر داده نشد. در صورت عدم رعایت صورتجلسات باید آن را محدود کنیم.

شرایط تزریق دو دوز واکسن مسافرتی

وزیر بهداشت در خصوص قرنطینه هوشمند گفت: در حال حاضر افراد تنها در صورتی می توانند سفر کنند که دو نوبت واکسن دریافت کرده باشند.

وی گفت: در حال حاضر پنج مرکز تولید واکسن شامل فخرا، رازی، برکت، پاستور و سیناژن تایید شده و بسترهای مختلفی برای تولید این واکسن ها در حال استفاده است.

ذخایر واکسن های کشور کافی است

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ذخایر واکسن ما کافی است، ادامه داد: 175 میلیون دوز واکسن به ما داده شده که 113 میلیون دوز مصرف شده و مابقی موجود است.

به گزارش وب دا، وی درباره ارسال پیامک برای زمان بندی واکسیناسیون گفت: در خصوص پیامک ها مجددا توصیه می کنیم که نه تنها برای نوبت اول و دوم بلکه برای نوبت سوم نیز این کار انجام شود و به مردم یادآوری شود. چون حرکت خوبی بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: باز هم بر نقاب تاکید می کنم. به عنوان مثال، کارمندانی که در یک اتاق نشسته اند اغلب ماسک های خود را برمی دارند و فکر می کنند که به دلیل صمیمی بودن، ویروس را به یکدیگر منتقل نمی کنند. اگرچه این یک تصور اشتباه است و می تواند همکاران خود را آلوده کند. مهمترین اتفاقی که می تواند برای ما بیفتد عادی سازی است. اگر فردی احساس عفونت کرد باید زودتر معاینه شود و زودتر به کلینیک مراجعه کند تا زودتر تشخیص داده شود.

به گزارش وزارت بهداشت، عین اللهی در خصوص تجمعات خانوادگی گفت: بزرگترین مشکل ما زمانی است که مجالس و مجالس خانوادگی برگزار می شود. حتی اگر یک نفر اومیکرون داشته باشد، دیگران این کار را می کنند و بهتر است که افراد از تعداد راش ها و راش ها بکاهند و تا آنجا که ممکن است حتی در خانواده از ماسک استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید