مراکز بهداشتی و درمانی تربت حیدریه در آمادگی کامل / تعطیلی 90 مدرسه به دلیل اپیدمی کرون

ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804679

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:

دکتر ابراهیمی پور گفت: با اعلام وضعیت قرمز در شهرستان تربت حیدریه، تمامی مراکز درمانی و بهداشتی این شهرستان در آماده باش کامل هستند و تاکید می شود با آمادگی کامل به مراجعین و بیماران خدمات رسانی کنند. . و راه کامل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین ابراهیمی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در گفتگو با صبح توس؛ وی بیان کرد: کاهش رعایت رویه های بهداشتی در سطح جامعه و میزان انتقال بیماری و بازگشایی در مناطق مختلف اعم از اصناف، مدارس و سالن های ورزشی باعث افزایش موارد و بستری شدن در بیمارستان ها در این منطقه شده است.

وی افزود: سویه اومیکرون به سرعت شیوع پیدا کرد و متاسفانه تعداد زیادی از افراد این مجتمع تحت پوشش دانشگاه را مبتلا کرد، بنابراین کلینیک های شبانه روزی در سطح شهر وجود دارد و تاکید می شود خدمات کامل و کاملی را به مراجعین و بیماران ارائه دهند. “

ابراهیمی پور گفت: تعداد داروخانه های 24 ساعته و ساعات کاری داروخانه ها افزایش می یابد تا مردم هیچ نگرانی برای دسترسی به خدمات دارویی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در بخش خصوصی ساعات کار و تعداد مطب های پزشکان در منطقه کرون افزایش یافته است تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: تعداد پزشکان و ساعات کاری کلینیک تخصصی احمدیه نیز افزایش یافته است تا بتوانیم از تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب بکاهیم.

مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدریه چهار برابر شد / بستری شدن 71 بیمار عروق کرونر در بخش های بستری

دکتر ابراهیمی پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه طی هفته های اخیر تعداد مراجعات به مراکز درمانی تربت حیدری چهار برابر شده است، افزود: تست تاج 50 درصد از این بیماران مثبت اعلام شده است.

وی گفت: پیش آگهی آمیکرون با شدت عفونت و شدت بستری شدن در بیمارستان بسیار بالاست و به جرات می توان گفت کسانی که آمیکرون مصرف کرده اند شامل تمام خانواده هایشان بوده است.

از 16 مهرماه تعداد بیماران بستری بین 20 تا 30 نفر بوده و اکنون این تعداد به 71 بیمار بستری رسیده و در 18 دی ماه سه بخش بیمارستان را زیر آب برده است.

تعطیلی 90 مدرسه در تربت حیدریه

نماینده سیاسی و امنیتی تربت حیدریه گفت: حدود 60 مدرسه ابتدایی و 30 دبیرستان به مدت دو هفته در تربت حیدریه تعطیل است.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته 23 بیمار سرپایی و 71 نفر بستری شدند.

موسوی در خصوص تعطیلی سایر مدارس نیز گفت: مدیر هر مدرسه باید تصمیم به تعطیلی مدارس به دلیل بیماری دانش آموزی بگیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه مدیران مدارس باید برنامه ریزی مناسبی برای نظارت بر ادامه آموزش مجازی داشته باشند.

وی با انتقاد از وضعیت سلامت جامعه گفت: متأسفانه بسیاری از افراد جامعه در رعایت قوانین سهل انگاری می کنند.

تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس بر عهده ستاد استان است

حجت صالحی مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه با بیان اینکه تاکنون 60 مدرسه بر اساس طرح صفر و شش تعطیل شده است، افزود:
تصمیم گیری برای اداره مدارس در این شهرستان بر عهده ستاد مبارزه با ولیعهد استان است که هنوز تصمیم جدیدی نگرفته است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت مدارسی که بیش از دو تاج در بیش از دو کلاس دارند می توانند با تشکیل کمیسیون بهداشت و ارسال مدارک مجوز آموزش از راه دور دریافت کنند.

صالحی گفت: در سایر مدارسی که هیچ گزارشی از دانش آموزان و همکاران از کرونا وجود ندارد، مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و گروه بندی به فعالیت خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید