وبا در استان کرمانشاه اپیدمی نبود/به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنید


ساعت: 10:25
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881864

معاونت فنی ارتقاء یافته مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

سارا شاه آبادی گفت: خوشبختانه وبا در استان کرمانشاه اپیدمی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: بر اساس آخرین آمار هشت مورد مثبت ابتلا به وبا در استان کرمانشاه کشف شده که خوشبختانه فوتی ثبت نشده است.

وی افزود: در قالب سامانه سندرمی مراقبت های بهداشتی در مرزها انجام می شود و از افراد دارای علائم نمونه برداری می شود.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: همچنین بهورزان از تمامی موارد اسهال در مراکز بهداشتی درمانی و مراکز بهداشتی درمانی نمونه برداری کرده و نمونه ها را به آزمایشگاه های شهرستان ها و در صورت وجود شک به آزمایشگاه مرکزی استان ارسال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلامت در مقابل شیوع بیماری وبا هوشیار است، گفت: امدادگران و بهورزان آموزش های لازم را دیده اند و بر اساس سیستم مراقبت سندرمی بیماران دارای علائم را معاینه می کنند.

معاون فنی رئیس جمهور در امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آموزش و اطلاع رسانی به مردم در خصوص شیوع وبا انجام شده است.

شاه آبادی با تاکید بر آمادگی نظام سلامت تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه اپیدمی وبا مشاهده نشده است.

وی افزود: مردم با توجه به فصل گرم سال و شیوع بیماری های انگلی توصیه های بهداشتی مانند شستن دست ها، ضدعفونی کردن میوه ها و سبزیجات، پرهیز از نوشیدن آب و غذاهای آلوده، پرهیز از غذاهای نیمه پخته و جوشاندن آب ناسالم را رعایت کنند. من رعایت می کنم


معاون فنی امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مراجعه به موقع به مراکز درمانی باعث بهبود موارد وبا و تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید