وزیر نفت: طرح اختصاص سهمیه بنزین به همه مردم در حال حاضر در حال بررسی است

وزیر نفت: طرح اختصاص سهمیه بنزین به همه مردم در حال حاضر در حال بررسی است

روز جدید وزیر نفت از پیشنهاد خود برای تشکیل کنسرسیوم 4 میلیارد دلاری برای حمایت از پروژه های پالایشگاهی نفت خبر داد و گفت: طرح اختصاص سهمیه بنزین به همه مردم در حال حاضر در مرحله کارشناسی و آزمایشی است.

جواد اوجی وزیر نفت روز شنبه (۲۵ آذر) پس از امضای تفاهم نامه خط لوله نفت از رفسنج، بیرجند، تربت حیدریه مشهد معروف به تابش (خط لوله بازار انرژی شرق) در جمع خبرنگاران گفت: پروژه ای اقتصادی است که روزانه 150 هزار بشکه فرآورده های نفتی را حمل می کند و فرآورده های نفتی تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شمال شرق کشور را پس از سه استان حمل می کند.

وی افزود: با حمایت وزارت اقتصاد و دارایی و یکی از بانک ها، بسیاری از منابع مالی مورد نیاز پروژه های نفتی کشور به ویژه در بخش پالایش نفت تامین می شود.

وزیر نفت ادامه داد: هفته گذشته قراردادهای خوبی با ترکمنستان برای صادرات خدمات فنی و فرآورده های نفتی منعقد شد که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

اوجی در خصوص طرح اختصاص سهمیه بنزین به همه مردم گفت: این طرح توسط کارشناسان در حال بررسی و در حال آزمایش است و هر بار که ابهامات آن برطرف شود دولت تصمیم به اجرای آن خواهد گرفت.

وی از تشکیل کنسرسیومی 4 میلیارد دلاری برای حمایت از پروژه های پالایشگاه نفت خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید