وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور وارد سیستان و بلوچستان شدند

ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797970

وزیر نیرو، نماینده ویژه رئیس جمهور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده وارد فرودگاه بین المللی چابهار شد.

وزیر نیرو، نماینده ویژه رئیس جمهور برای کمک به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان و بررسی آخرین وضعیت مناطق آسیب دیده از بارندگی و سیل اخیر وارد فرودگاه بین المللی چابهار شد.

با ورود سامانه بارشی از چهارشنبه 7 آذرماه به سیستان و بلوچستان و بارش بی سابقه باران در برخی مناطق جنوبی استان، اگرچه موج شادی و نشاط در بین مردم و بخشی از سفره های زیرزمینی تشدید شد، اما به دلیل زیرساخت های ضعیف خسارت های بی شماری وارد کشاورزی، برق، آب، جاده ها و سایر بخش ها شده است.

این در حالی است که برخی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان به دلیل مسدود شدن راه ها در محاصره آب قرار دارند اما وضعیت زندگی در روستاها خوب است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گلفشان ظهر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان گفت: 2000 خانوار در کنارک مصدوم و منازل آنها دچار آبگرفتگی شد. تاکنون 3000 تخته پتو در این منطقه توزیع شده است.

به گفته وی؛ شناسنامه جانباختگان کنارک در حال تهیه است و بیشترین نیاز در مناطق آسیب دیده پوشاک و شیرخشک مخصوص کودکان است.

دستور فرمانده کل سپاه برای کمک به سیل زدگان در استان های جنوبی

لازم به ذکر است، سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، قرارگاه سازندگی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) استان را موظف به امدادرسانی و رفع مشکلات و نیازهای مردم در مناطق سیل زده فارس کرمان کرد. سیستان و بلوچستان و هرمز مهندسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و یگان های مستقر در منطقه و همچنین بالگردهای نیروی زمینی و هوایی سپاه آماده اعزام و کمک به منطقه در صورت نیاز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید