وزیر کار: افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات تاثیر غیرمستقیم بر افزایش قیمت برخی از کالاها دارد.

وزیر کار: افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات تاثیر غیرمستقیم بر افزایش قیمت برخی از کالاها دارد.

روز جدید : حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت با آبرویی که دارد به میدان آمده است، گفت: اصلاح ارز ترجیحی اقدامی عاقلانه و عادلانه و بدون شک به نفع مردم و داخلی است. و منافع بین المللی شرایط، لزوم اجتناب از غیر ممکن برای کشور.

حجت الله عبدالملکی چهارشنبه شب در نشست «تبیین سیاست اقتصادی دولت در شرایط کنونی» در جمع نمایندگان طلاب و طلاب حوزه علمیه کوم افزود: آیا بحث یارانه مطرح است؟

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به دلایل اصلاح ارز ترجیحی، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 400 هزار میلیارد تن از جیب مردم و صادرات دولتی و نه بخش خصوصی برای توزیع 4200 تن صرف می شود، بلکه تنها بخشی از این چهار تن است. شما به مردم رسیده اید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه قسمت از این مبلغ هنگفت نصیب دلالان، تولیدکنندگان خارجی و قاچاقچیان می شود. امروز دولت با آبرویی که دارد به میدان آمده است.

وی گفت: با اصلاح ارز ترجیحی، دلالان بسیج می شوند، یارانه ها به تولیدکنندگان داخلی می رسد و قاچاق تا حد زیادی از بین می رود. میلیاردها تومان برای مردم.

عبدالملکی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه سال 1401 دولت نمی توانست حتی یک دلار را به قیمت 4200 تن بفروشد، گفت: بر اساس قانون، دولت باید برای کاهش فشار بر معیشت مردم برنامه ریزی کند تا ثبت موجودی الکترونیکی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن در پی اجرای این طرح، از پرداخت یارانه معیشتی تا تامین زیرساخت های کالابرگ خبر داد و گفت: یارانه نان و دارو به تمام دهک های کشور پرداخت می شود. جامعه.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مردم می توانند برای اعتراض به دهک ها به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و بزودی با راه اندازی سامانه مستقل باقیمانده یارانه ساماندهی می شود و یارانه اردیبهشت و خرداد به آنها داده شود.

وی با بیان اینکه اصلاح ارز ترجیحی قطعا به نفع مردم است، تخریب نظام اسلامی توسط دشمنان و حامیان را مورد توجه قرار داد و گفت: باید با تبیین جهاد، دشمنان خود را ناامید کنند.

عبدالملکی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ریالی از اجرای این طرح به دولت تعلق نمی گیرد، گفت: با توجه به برخی رویدادهای بین المللی به ویژه جنگ اوکراین و افزایش چند درصدی 10 درصدی برخی از عناصر، این امر موجب شد. ادامه در 4200 جلد تقریبا غیرممکن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان به دنبال افزایش ذخایر غذایی خود هستند، گفت: اصلاح ارز ترجیحی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و در نهایت به نفع مردم و جامعه و رونق تولید داخلی خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی اعتراضات به دهک ها، از بررسی بیش از 10 شاخص برای چندین سال متوالی خبر داد و گفت: قبل از اجرای این طرح، دولت در ابعاد مختلف توضیح می دهد. مردم.

وی با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر افزایش قیمت همه کالاها پس از اصلاح ارز ترجیحی، گفت: افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات به طور غیرمستقیم و البته اندکی در افزایش قیمت برخی کالاها تاثیرگذار است. توسط این چهار کالای اساسی تولید می شود و شکل می گیرد، اثر می گذارد.

عبدالملکی افزود: اما گرانی سایر کالاها به دلیل جو روانی اجرای این طرح قابل قبول نیست و دولت با همکاری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و خدمات جنایی دولتی و بسیج به طور کامل بر بازار مسلط خواهد شد.«سرب این هزینه ها را پوشش می دهد.

وی گفت: دولت قاطع است و قصد دارد پس از اصلاح ارز ترجیحی بازار را اداره کند. البته این به معنای سرکوب قیمت نیست، زیرا برخی از کالاهای مربوط به چهار کالای اصلی افزایش قیمت منطقی خواهند داشت و برخی از قیمت ها از جمله حمل و نقل افزایش قیمت خواهند داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اجرا نشدن این طرح ماهیانه 38 هزار میلیارد تن از جیب مردم خارج می شود، عجله را به نفع مردم اجرا کرد و گفت: بر اقتصاد.

وی کسری بودجه، ایجاد نقدینگی توسط بانک ها و نرخ ارز را از مهم ترین عوامل تورمی در کشور دانست و توسط دولت مدیریت می شود و یکی از مهم ترین دلایل قاچاق، صرفه اقتصادی آن است. این انگیزه ها ناپدید می شوند.

عبدالملکی در پایان اکسیر اصلی بهبود وضعیت اقتصادی کشور را رونق تولید در کشور دانست و گفت: رفاه واقعی مردم با افزایش تولید داخلی محقق می شود.

نشست جهاد تبیان با موضوع «تبیین سیاست های اقتصادی دولت در شرایط کنونی» با حضور اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه کوم در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید