وزیر کشور: در 8 کشور، رهبران اغتشاشات آموزش دیده اند

وزیر کشور: در 8 کشور، رهبران اغتشاشات آموزش دیده اند

روز جدید احمد وحیدی وزیر کشور گفت: برخی از افرادی که در اغتشاشات اخیر وسط میدان حضور داشتند در ۸ کشور مخالف ایران آموزش دیده بودند.

احمد واحدی شب گذشته در دیدار ائمه شیعه و سنی استان گلستان با تمجید از هوشیاری و عدم مشارکت مردم گلستان در اغتشاشات اخیر گفت: چند گروه از مردم در اغتشاشات اخیر حضور داشتند. وسط میدان، تعدادی از آنها در 8 کشور متخاصم. جمهوری اسلامی آموزش دیده اند.

وی افزود: کمتر جوانی بود که تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفت و آشوب های آغاز شد و برخی از آن ها احساسات زودگذر داشتند اما تلاش دشمن این بود که اغتشاشات اخیر را قومی کند تا به اهداف خود برسند.

وی تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفت، همه از منافقین گرفته تا فرقه های اهل سنت در این اغتشاشات اخیر بودند تا با فشار حداکثری ایران را شکست دهند، اما خودشان اعلام کردند که «ما شکست خوردیم».

واحدی بیان کرد: دشمن از پیشرفت ما گله مند است و نمی خواهد با این دستاوردها کشور مسلمانی داشته باشیم و دشمن می خواهد که ایران تحت حاکمیت آنها باشد و دشمن شیعه و سنی می خواهد که در چارچوب فکری و برنامه آنها کار کند. به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن ایران قوی است نمی خواهد.

وزیر کشور تاکید کرد: اعمال برخی از این تحریم ها علیه یک ابرقدرت به مدت یک سال برای این کشور مشکل ایجاد می کند، اما 43 سال است که در مقابل آن مقاومت می کنیم و توسعه ماهواره و موشک در شرایط تحریم در حال انجام است.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت همچنین با یادآوری اینکه اتفاقات اخیر توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، افزود: در حوادث اخیر مناطق سنی نشین گلستان جزو آرام ترین مناطق بود و برادران اهل سنت بار دیگر. با آرمان های رهبری کنفرانس باشکوه پاسداران بیعت کردند.»

حاج آخوند خوجملی گفت: مردم با هوشیاری کامل با این توطئه مقابله کردند و آن را خنثی کردند و در استان گلستان همه علمای اهل سنت حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز را محکوم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید