2500 نفر از ساکنان محله برای امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده اند

ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789307

دبیر اردوی فرهنگی نوزده روزه با اشاره به سلامت محله و رفع مشکلات محلی گفت: 2500 نفر از ساکنان محله به سبک جدید امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی کبیری در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به هدف از برگزاری این اردو گفت: بهسازی محلات با مشارکت اهالی، گلخانه سازی و اعتمادسازی و مشاوره و تحکیم خانواده در دستور کار خود است.

وی ادامه داد: این قرارگاه در کارگروه های اجتماعی، فرهنگی، رسانه ای و فضای مجازی، سازمان های مردم نهاد، اشراف اطلاعاتی و کارگروه رفع اقدامات منفی و مثبت فعال است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان کوم با بیان اینکه این قرارگاه در 9 حوزه در کارگروه اجتماعی و با حضور تشکل ها و نهادهای انقلابی فعال بود، افزود: مبارزه با بی حجابی، رفع مشکلات محله های آسیب پذیر یکی از مهمترین اقدامات است. اقدامات مهم این کارگروه

وی با اشاره به راه اندازی گلخانه ها به عنوان مراکز مشاوره و تحکیم خانواده ها در 60 محله، گفت: این فعالیت های مشاوره ای در مساجد و با حمایت 4 مرکز و با همکاری اهالی این محلات متمرکز شده است.
کبیری با اشاره به حضور 700 مبلغ و مبلغ و 60 راهنمای آموزش سبک زندگی اسلامی و ایرانی گفت: برگزاری آموزش زناشویی در 800 سمینار، مشاوره پیش از ازدواج در 500 سمینار، 200 سمینار پیشگیری از طلاق، 1000 سمینار مراقبت والدین و ایجاد یک سمینار. هزار نفر یکی از مهمترین مباحثی بود که در کارگروه سبک زندگی ایرانی اسلامی تدریس شد.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 2500 نفر آموزش امر به معروف و نهی از منکر را دیده اند، این افراد در سبک جدید امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده اند و تاکنون در 32 منطقه محلی کوم حضور یافته اند. دعوت شفاهی به حجاب را با روش‌های اقناع‌کننده، پویش‌های محلی، برپایی راهپیمایی و ارزیابی فروشندگان واحدهای صنفی در حوزه حجاب در حوزه ترویج و ترویج حجاب اعلام کردند.

دبیر ستاد فرهنگی 19 روز با اشاره به فعالیت 100 مسجد، 200 محله، 40 گروه تبلیغی، 83 خیریه و 4 کانون فرهنگی و تمامی پایگاه های بسیج شهرستان، گفت: شناسایی 11 منطقه آسیب پذیر، اخذ برخورد انتظامی 7000 ناهنجاری و تخطی از نظم عمومی. کشف مشروبات الکلی، دستگیری افرادی که جلسات نامناسب تشکیل داده اند از اقدامات انجام شده در این بخش است.

وی افزود: با موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد با رویکرد توانمندسازی و آموزشی، 60 مورد مشاوره فردی، 300 مورد مراجعه به کمپ و 254 مورد بحث حفاظتی در 30 خانه امانی انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید