راه اندازی 100 گروه تخصصی برای امر به معروف و نهی از منکر و ارتش سایبری

راه اندازی 100 گروه تخصصی برای امر به معروف و نهی از منکر و ارتش سایبری

روز جدید : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان از راه اندازی 100 گروه تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و ستاد سایبری در استان خبر داد.

این خبر را حجت الاسلام محسن انصاری نیا در نشست خبری اعلام کرد: قرار است تا پایان سال 100 گروه و تشکل تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در استان تشکیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 100 تشکل تخصصی تقاضا محور در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: آموزش این تشکل ها در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر این تشکل ها در حوزه محیط زیست فعال هستند، افزود: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه در سال گذشته دستورالعمل های جدیدی را تنظیم و اتخاذ کرده است.

دبیر ستاد منطقه ای امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه نگرش و رویکرد این ستاد تولوژیکی است، گفت: بر اساس این جهت گیری جدید، ستاد امر به معروف و نهی از منکر دیگر مسئولیتی ندارد. نهی از منکر این دو فریضه را شامل نمی شود اما فراتر از آن به اقامه، احیاء و نشر امر به معروف و نهی از منکر می پردازد که رسالت اصلی ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان اینکه کارکنان در گذشته اشتباه می کردند، افزود: تا پیش از این کار اصلی ستاد بر اساس تذکرات شفاهی و برخوردهای حداقلی با کف خیابان بود.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید مورد نیاز مسئولان ماموریت اصلی ستاد هدف افزود: در مسیر جدید راه اصلی تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه باید امر به معروف را به جای مردم از مسئولان شروع می کردیم، افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر به جای مردم از مسئولان شروع می شد، بی شک امروز جلوتر بودیم زیرا اگر ظاهر مردم را می خواستیم. برای درست بودن، باید داخل باشیم.

حجت الاسلام انصاری نیا ادامه داد: متأسفانه برخی از مسئولان از اقدامات خود منصرف شده اند و همچنان تاخیر در انتقال آنها وجود دارد و این رویه نیاز به اصلاح دارد.

دبیر ستاد منطقه ای امر به معروف و نهی از منکر با ذکر مصادیق منکر در جامعه گفت: متاسفانه گاهی شاهد رفتارها و اقدامات متناقض برخی مسئولان هستیم که به جامعه اسلامی آسیب می زند. دروغ و وعده های توخالی از دیگر تکذیب هایی است که گاه در میان برخی مسئولان به چشم می خورد و همین امر باعث می شود مردم نسبت به برخی کارمندان بی امید شوند.

وی تلاش برای راه اندازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از رویکردهای جدید در این ستاد برشمرد و گفت: با وجود اینکه در گذشته کارکنان اکثرا انسانی بودند، این رویه منجر به تشکیل ستاد نشد و به همین دلیل ، در مسیر جدید توجه ویژه ای به تاسیس کارخانه می شود.

حجت الاسلام انصاریانیا از ارتباط موثرتر با ستاد اجرایی این ستاد خبر داد و افزود: در این راستا جلساتی با 80 نهاد، سازمان و اداره کل استان برگزار شده و رویکرد و گفتمان جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر است. و منکر از بدی که توضیح دادیم.

وی هدف این ستاد را ورود 52 موضوع در راستای انجام این دو فریضه الهی عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه های ما برای امر به معروف و نهی از منکر آموزش های تخصصی است و در این راستا دوره هایی برگزار کردیم. آموزش های مختلف

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان از هرگونه برخورد قهری در امر به معروف و نهی از منکر انتقاد کرد و گفت: این وظیفه الهی نبود چرا که با منکر نمی توان جلوی منکر را گرفت.

وی حمایت حداکثری از فرماندهان امر به معروف و نهی از منکر را اعلام کرد و گفت: این تشکل ها شامل افرادی می شود که در امور امر به معروف و نهی از منکر تخصص دارند و مقدمات بدهی را آموزش می بینند.

حجت الاسلام انصاریانیا بر لزوم همکاری رسانه ها و بویژه صدا و سیما با این ستاد تاکید کرد و گفت: ستاد حسن نیت و منکر استان آمادگی راه اندازی تشکل های تخصصی رسانه ای را دارد.

وی از برنامه ریزی برای راه اندازی یگان سایبری امر به معروف و نهی از منکر در ستاد فرماندهی استان خبر داد و افزود: رفع مشکل راه اندازی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: جریان سازی و گفتمان سازی در فضای مجازی از برنامه های اصلی ستاد است که با ایجاد این واحد سایبری می توان به آن کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید