وصیت نامه جالب شهید کهگیلویه و بویراحمدی به مسئولین


ساعت: 09:45
تاریخ انتشار: 1301/08/18
کد خبر: 1909648

در بخشی از وصیت نامه شهید طیب تاکید شده بود که در زادگاهش به خاک سپرده شود تا مزارش وسیله ای برای رهایی مغر از محرومیت باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، شهید هدایت الله طیب در نیمه شب 23 مرداد 1333 در روستای موگر از توابع سوق از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد دیده به جهان گشود. در سوابق این لشکر کشی، شاید دیده شود که وی در دوران دبیرستان از گچساران علیه رژیم طاغوت فعالیت داشته است تا اینکه توسط ساواک در بهبان دستگیر و تبعید شد.

7f56a99d faea 4b10 886a 0021713d15e5 خبر خاکستری

اما این شهید برای فراگیری علم و دانش به آمریکا مهاجرت کرد و پس از چند ماه تدریس و فراگیری زبان انگلیسی وارد دانشکده کشاورزی در سن پترزبورگ فلوریدا شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی کشاورزی آغاز کرد، اما روحیه حق طلبانه و مظلوم نمایی. رژیم پهلوی باعث شد این شهید به مبارزه با طاغوت ادامه دهد و سرانجام با آشنایی و همکاری سایر دانشجویان مسلمان توانست انجمن اسلامی دانشجویان اروپایی و آمریکایی را تأسیس کند تا فعالیت های حقوق خواهانه آنها در یک جامعه ادامه یابد. فرم سازمانی بله پیدا شد

با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، پس از حدود 2 ماه، این شهید برای دفاع از میهن اسلامی و با توجه به اینکه دوره تسلیحات سنگین را در دوران سربازی آموخته بود، پس از ورود به ایران به میهن بازگشت. ، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی شد و پس از گذراندن یک ماه دوره آموزش نظامی در شیراز، به مدت شش ماه در جبهه آبادان خدمت کرد.

bb936bdf 75a3 47ac 8920 a676d57ca7bc خبر خاکستری

در آبان 1360 برای دومین بار به جبهه اعزام شد و به عنوان جانشین گروهان رزمی حضرت مهدی (عج) فعالیت خود را آغاز کرد و همزمان با آغاز عملیات فتح المبین، فرماندهی تانک را بر عهده گرفت. سال 61 بیشتر در منطقه رکبیه به شهادت رسید.

در وصیت نامه شهید طیب آمده است که مرا در زادگاهم مغر دفن کنید تا از طریق مزار شهید این منطقه از محرومیت رهایی یابد که نشان از نگاه او به رهایی مردم محروم این منطقه از محرومیت دارد.

dfcbc1b6 0286 427f a24a c7b4c28bce71 خبر خاکستری

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص آخرین اقدامات و تلاش ها برای ساخت راه ارتباطی موگر به سوق اظهار داشت: در این پروژه حدود 10 کیلومتر با همکاری راهداری احداث و بهسازی شده است. راهداری و شرکت نفت گچساران.

علی دیانتی با بیان اینکه در روزهای اخیر حدود 40 لوله بتنی توسط شرکت نفت گچساران برای ساختمان فنی تکمیل شده است، گفت: با تامین لوله برای ادامه کار، ساختمان فنی برای پیگیری روند ساخت پروژه باید به مزایده برود. .

وی با بیان اینکه این پروژه به صورت امانی انجام شده است، گفت: این پروژه حدود 40 بهسازی فیزیکی اعم از زیرسازی و آسفالت دارد.

این مسئول برای تامین اعتبار این پروژه با مسئولان استانی همکاری کرد و گفت: قرار است از سوی منبع هدف یارانه آسفالت و ابنیه فنی در این مسیر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید