وصیت نامه شهدای تازه محاکمه شده سوریه/ عجب امسال محرمانه شد، شهید بدون سر بازگشت


ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886811

پیکر شهید عبدالله اسکندری که خرداد 1392 در سوریه به شهادت رسید به همراه سایر شهدای خان طومان تفحص و پیدا شد و به زودی تشییع می شود. در این گزارش به وصیت نامه شهدای تفحص شده اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار اسکندری که در سال 93 در سوریه به شهادت رسید، بر اساس گزارش های منتشر شده، جسد وی به دست گروهک اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری قطع شد. از سردار اسکندری به عنوان اولین حافظ حرم که سر از بدنش جدا شد، مانند استادش حضرت سیدالشهدا (ع) یاد شده است.

پیکرهای شهیدان رحیم کابلی، مصطفی تاش موسی، عباس آسامیه و محمد امین کریمیان از شهدای خان طومان و حلب شهدای تازه کشف شده هستند.


بخشی از وصیت نامه سردار شهید اسکندری


پروردگارا، به سوی تو آمدم، به سوی تو آمدم


6512c435 91f5 4a7e a4b1 a470377aba3b خبر خاکستری

مرا در میان مردمان نیکو پذیرا باش، خدایا مرا از گرفتاری جانم رها کن، خدایا مرا از اسارت جانم رها کن، خدایا بر زمین گیر کرده ام، دستم را بگیر، مرا از این دنیای خاکی رها کن خدایا در من دگرگونی ایجاد کن ایثار و دوری از خود و معشوق به ما قرب عطا کن خدایا همه دنیا در دست توست هر چه می خواهی بکن

خدایا مگه نگفتی ناامید نباش، نگفتی امیدوار باش، نگفتی اگر توبه نکردی دوباره بیا، نگفتی زنگ بزن تا جوابت را بدهم، آمدیم اما چگونه آمدیم با کوله بار گناه با کیسه بزرگی با کوله استکبار با کوله دنیا مست است از کوله پشتی نفس سرکش نفسی که از من گرفته شده و دیگر نمی توانم آن را هدایت و کنترل کنم.

خدایا کمکم کن خدایا دستم را بگیر خدایا مرا به راه راست هدایت کن خدایا متاسفم

خدایا دستم همه جا قطع شده خدایا فقط تو رو دارم خدایا فقط به تو امید دارم خدایا اگه به ​​تو امید ندارم پس به کی امید دارم؟


بخشی از وصیت نامه شهید مدافع حرم محمد امین کریمیان


اگر برای خانواده ام سخت نبود از آنها می خواستم مرا در مزار شهدای فاطمیون دفن کنند.


aadc018d 8b4a 42ce 9c17 7b824928abac خبر خاکستری

شهید محمد امین کریمیان در سال 1373 در روستای حاجی قلعه بنمیر بابلسر دیده به جهان گشود و در دوران تحصیلات متوسطه به قم رفت و دروس حوزوی را در قم آغاز کرد و با شروع جنگ در سوریه این شهید بزرگوار راهی قم شد. لبنان و مشغول تبلیغات بود. یک بار از طریق لبنان به سوریه اعزام شدند، سپس به قم بازگشتند و از قم به سوریه برای حفاظت از حرم ائمه اطهار علیهم السلام به فاطمیون پیوستند و سرانجام در خرداد 95 بر اثر حمله گروه های تکفیری از ناحیه پا و سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. به فیض شهادت نائل شدند.

من به همه مردم شریف و شهیدپرور ایران می گویم؛ افتخار می کنم که در خدمت برادران فاطمیون هستم. مردم محترمی که در راه خدا و پاسداری از حرم بی بی زینب(س) جان خود را فدا کردند و اگر برای خانواده ام سخت نبود به خانواده ام می گفتم که مرا در مزار شهدای فاطمیون دفن کنند..

والدین عزیز! زندگی ام سخت شد وقتی دیدم فقط نام شهدا باقی مانده و آرمان های شهدا تقریبا مرده است..

دنیای بدون شهید و لگد زدن به خون شهدا برایم از مرگ سخت تر بود وقتی برادر به برادر رحم نمی کند، به بهانه آزادی حجاب نمی شود، شکم ها از حرام پر می شود و همه از مهدی (ع) فاطمه رفته اند. تنها، دیگر نمی توانم در دنیا زندگی کنم، تحمل کنم...”


بخشی از وصیت نامه شهید مدافع حرم عباس آسامیه


امام حسین (ع) را واسطه قرار دادم و این جهاد و مبارزه به من داده شد


299abc95 91f2 4855 8a77 882524cd648e خبر خاکستری

عباس متولد سال 1368 بود و پس از اخذ مدرک دیپلم در هوافضای سپاه مشغول به خدمت شد و مدتی به عنوان تیرانداز نمونه انتخاب شد. در ژانویه 2014 برای پاسداری از حرم آل الله داوطلبانه به سوریه رفت و در 21 ژانویه 2014 در سن 26 سالگی در حلب تسلیم شد.

«در ایام اربعین، سید سالار شهیدان در مقابل حرم حضرت ارباب (ع) از خدا خواستم و امام حسین (ع) را واسطه قرار دادم تا این جهاد و مبارزه نصیب من شود و روزی این خدمتکار به طور کامل شارژ می شود. اگر تصمیم گرفتم به سوریه بروم و این موضوع را از خدا خواستم به این دلیل بود که نمی توانستم با ظلم مردم سوریه روبرو شوم، خطر حرم الله که اگر فداکاری آنها نبود، چیزی باقی نمی ماند. اسلام و تلاش تکفیرها برای تحریف چهره اسلام در جهان و البته ندای رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند سوریه نباید سقوط کند که اگر در این لحظه با آنها مخالفت نکنیم و جایی که ما باید شاهد آغاز درگیری ها در داخل مرزهای خود باشیم…”


بخشی از وصیت نامه شهید مدافع حرم رحیم کابلی


به همه شما توصیه می کنم که در گفتار و عمل پشتیبان ولایت فقیه باشید


bca92dbd 01fa 4be0 b4f0 b972ef44b884 خبر خاکستری

شهید رحیم کابلی از جوانان انقلابی بود که در دوران دفاع مقدس دوران نبرد حق علیه باطل را سپری کرد. پس از پایان جنگ به خدمت خود در ارتش ادامه داد و از همان سازمان بازنشسته شد.

شروع جنگ در سوریه مصادف با بازنشستگی وی بود، اما این دلیلی نشد که شهید کابلی لباس رزم خود را درآورد و به مبارزه با تروریست ها بپیوندد. وی در اردیبهشت 1374 پس از درگیری سنگین و نابرابر در خان طومان سوریه به همراه تعدادی از همرزمانش به شهادت رسید.

«اول از همه شما را به حمایت از ولایت فقیه در گفتار و اعمال خود سفارش می کنم. دوست خود را بشناسید و با او هماهنگ باشید. او قرار است با کسانی که به معنای واقعی کلمه امام و شهدای ولایت هستند، دوست شود. دشمن را بشناسید و در گفتار و رفتار او را دوست نداشته باشید، دشمن شیطان بزرگ آمریکا و حامیان آمریکاست.

شب جمعه مرا یاد کن و برایم دعا کن. این همه کوتاهی و بی ادبی من را ببخشید.در مراسم میلاد و شهادت اهل بیت از امام زمان (عج) غافل نشوید برای امام و شهدا نیز دعا کنید. یک لحظه از روستا غافل نشوید و همه جا به درگاه خداوند دعا کنید.نماز شب اول را سر قبرم بخوانید. بیا سر قبر من و دعا کن...”


خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید