وضعیت فیش حقوق معلم برای استخدام 1401+ جزئیات

وضعیت فیش حقوق معلم برای استخدام 1401+ جزئیات

برخی معلمان شاغل در آموزش و پرورش در سال 1401 از عدم دریافت حقوق خود از ابتدای مهر تا امروز خبر می دهند!

بر اساس گزارش استراتژیک مدرن؛ برخی معلمان استان هایی مانند آذربایجان شرقی و خوزستان در تماس با تسنیم گزارش دادند که از ابتدای مهر تا امروز حقوق دریافت نکرده اند!

این افراد از جمله معلمان جدیدالورودی هستند که از طریق آزمون استخدامی سال 1401 پذیرفته شدند اما به دلیل کسر امتیاز در گزینش موفق به کسب صلاحیت نهایی نشدند اما پس از ارزیابی های بعدی مجددا تایید شدند.

به گفته این دسته از معلمان، فروردین ماه امسال در آزمون های گزینش تکمیلی تایید صلاحیت شدند و در شرایطی که از ابتدای مهر 1401 تاکنون به صورت رسمی و تمام وقت تدریس می کنند، تا امروز حقوقی دریافت نکرده اند!

به گفته آنان، ادارات آموزش و پرورش تغییر سال و کمبود بودجه را دلیل عدم پرداخت 6 ماه معوقه عنوان می کنند، اما این که در ابتدای کار معلمی جدا از تحمل فشار روانی و اضطراب ناشی از آن، صحت ندارد. روند بررسی انتخاب، او صرف هزینه های هنگفت به مدرسه آمد، 6 ماه از تلاش های تدریس خود را باید نادیده گرفت.

این معلمان نگران عدم دریافت حقوق در سال تحصیلی جاری و انجام کد ستادی و پرداخت حقوق از مهر ماه 1402 هستند.

یکی از معلمان استان خوزستان در این باره می گوید: سال گذشته در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شدم و از اول مهر وارد کلاس ها شدم اما اواخر آذرماه اعلام شد به دلیل مردودی در گزینش باید کلاس را ترک کنید. در عین حال آموزش و پرورش و آموزش و پرورش استان نیز به دلیل کمبود معلم از خروج آنها از کلاس جلوگیری کردند.

با اعتراض مجدد به نتیجه گزینش تایید صلاحیت شدم و با اینکه کد ستادی گرفتم و حکم صادر کردم اما از اول مهر حقوق نگرفتم! در سفر رئیس جمهور به استان خوزستان این موضوع را با ایشان در میان گذاشتیم و امیدوارم موضوع حل شود. دو فرزند دارم و پرداخت نشدن دستمزد زندگی ما را با چالش مواجه کرده و در این مدت فقط با وام زندگی می کنم.

چرا معلمان بدون تایید انتخاب وارد کلاس شدند؟

جذب معلمان جدید در سال 1401 با مشکلات عدیده ای همراه بود، جمعیت زیاد آنها و نبود فرصت کافی گزینش باعث شد معلمان قبل از اعلام نتایج گزینش و بدون تایید نهایی، اما پس از مدتی در سال تحصیلی میانی شروع به تدریس کنند. برخی از آنها در گزینش مردود اعلام شدند!

این روند علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای معلمان، حواشی بسیاری را به همراه داشت و اکنون معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهد که چگونه معلمان بدون تایید انتخاب وارد کلاس های درس شده اند؟ این غیرقانونی نیست؟

معلمان مردودی ماه هایی که تدریس کرده اند حقوق و حق الزحمه ریالی دریافت نکرده اند.

آموزش و پرورش تاکنون پاسخی برای چرایی این اتفاقات ارائه نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید