وضعیت هواشناسی امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۰

وضعیت هواشناسی امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۰

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی گفت: وزش باد و باران و بارش های متناوب در برخی نقاط کشور از افزایش غلظت آلاینده ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور خبر داده است. .

صادق ضیائیان درباره وضعیت هواشناسی شرق کشور گفت: روز یکشنبه 5 دی ماه در برخی نقاط شمال شرق ابرنکی وزش باد گاهی پراکنده و وزش باد در شرق کشور وزش باد.

وی افزود: اواخر روز و روز دوشنبه (5 دی) در استان های هرمزگان، کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان هوا ابری، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات هواشناسی ادامه داد: طی این دو روز در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل افزایش نسبی دما و در خلیج فارس طوفانی خواهیم داشت.

وی افزود: روز سه شنبه (7 دی) در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. در بقیه نقاط کشور هوای آرام و پایدار پیش بینی می شود و تا روز سه شنبه (7 دی) افزایش غلظت آلاینده ها را در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه شمالی کشور خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه (9 دی) با گذر موج میانی جو از نیمه جنوبی کشور در برخی مناطق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، بوشهر، فارس، شرق … کرمان، هرمزگان و در غرب کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست. بارش باران در روزهای پنجشنبه (9 دی) و جمعه (14 دی) در مناطق کرمان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و همچنین در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان رخ می دهد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (15 دی ماه) صاف و غبارآلود با کمینه دمای 2 و حداکثر دمای 10 درجه است. درجه سانتیگراد و سه شنبه (7 آذر) نیمه ابری و غبارآلود با کمینه دمای 3 و حداکثر 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (5 و 16 دی ماه) بندرعباس با دمای 25 و 24 درجه سانتیگراد و تبریز با دمای 1 و 2 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید