وضعیت هواشناسی امروز 8 آذر 1400 / بارش برف و باران در 10 استان

وضعیت هواشناسی امروز 8 آذر 1400 / بارش برف و باران در 10 استان

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در ۱۰ استان امروز (۹ دی) از تداوم آلودگی شهرهای پرجمعیت طی سه روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی پیش بینی امروز (9 آذرماه) در مناطقی از خوزستان، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد. استان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش بینی می شود. همچنین در مناطقی از خراسان جنوبی، لرستان، ایلام و کرمانشاه بارش شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: بارش ها علاوه بر مناطق مذکور در خراسان جنوبی و خراسان رضوی روز جمعه (13 آذر) ادامه دارد. سامانه بارشی روز شنبه (12 آذر) در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان به جنوب کشور محدود می‌شود و با حرکت پیش‌بینی می‌شود بارش‌های متناوب در بخش‌هایی از خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان سامانه پیش‌بینی شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به کشور گفت: روز یکشنبه (13 آذر) سامانه جدید با بارش شدیدتر وارد جنوب غرب کشور می شود. و نیمه جنوبی و غربی کشور را در بر می گیرد.«دوشنبه (13 آذر) دامنه سامانه بارشی افزایش می یابد و بارش ها در اکثر نقاط کشور ادامه دارد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می شود طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل تجمع آلاینده های هوا کیفیت هوا کاهش یابد.

به گفته ضیائیان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان از امروز تا دوشنبه (18 تا 23 آذر) طوفانی و طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (13 آذرماه)، ابر متغیر همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای 4 و بیشینه دمای 11 درجه سانتیگراد و در روز شنبه (20 دی ماه) ابر متغیر همراه با غبار صبحگاهی، وزش باد در بعد از ظهر و بتدریج ابری با کمینه دمای 3 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (9 و 10 آذرماه) بندرعباس با دمای 26 و 24 درجه سانتیگراد و تبریز با دمای 1- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید