وضعیت هواشناسی امروز 9 تیر 1401 / تداوم «گرما» امروز و فردا/ کاهش کیفیت هوای تهران، البرز و قزوین

وضعیت هواشناسی امروز 9 تیر 1401 / تداوم «گرما» امروز و فردا/ کاهش کیفیت هوای تهران، البرز و قزوین

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی از تداوم هوای گرم امروز و فردا در اکثر نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیائیان با بیان اینکه امروز و جمعه در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار با تداوم هوای گرم حاکم خواهد بود، گفت: امروز در استان های تهران، البرز و قزوین به دلیل افزایش غلظت آلاینده های هوا و گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا وجود دارد. مورد انتظار .

به گفته وی، روز شنبه در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق بالادستی در برخی مناطق ساحلی دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، کوه‌های جنوبی کرمان و هرمزگان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب بارش باران گاهی رگبار، وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور همچنین افزود: طی پنج روز آینده وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل پیش بینی می شود. در برخی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.»

ضیائیان گفت: پنج شنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب غرب، شنبه در برخی مناطق جنوب غرب و شرق سمنان، یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و بخش هایی از مرکز کشور افزایش سرعت باد، در مناطق مستعد گرد و غبار و هوا افت کیفیت دارد. پیش بینی می شود، وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بین 4 تا 6 درجه کاهش می یابد.

وی افزود: طی پنج روز آینده در شرق دریای عمان و از امروز تا یکشنبه دریای خزر و شمال و مرکز خلیج فارس مواج و طوفانی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ تیرماه) صاف همراه با وزش باد ملایم و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ درجه پیش بینی می شود. و حداکثر دمای آن 40 درجه سانتیگراد است. روز شنبه (20 تیرماه) وزش باد صاف همراه با وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 40 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (9 و 10 تیرماه) اهواز با دمای 50 و 49 درجه سانتیگراد و زنجان با دمای 11 و 12 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید