وضعیت هواشناسی امروز 25 خرداد 1401 / گرما در اکثر نقاط کشور / رگبار در 9 استان

وضعیت هواشناسی امروز 25 خرداد 1401 / گرما در اکثر نقاط کشور / رگبار در 9 استان

روز جدید : صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران کشور از رگبار و رعد و برق طی دو روز آینده در ۹ استان کشور و برقراری گرما در اکثر نقاط کشور و تداوم ریزگردها در برخی استان ها خبر داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی کشور گفت: طی دو روز آینده در 9 استان کشور رگبار و رعد و برق و گرما در بیشتر نقاط کشور و طوفان گرد و خاک در برخی استان‌ها ادامه دارد.

صادق ضیائیان افزود: طی دو روز آینده در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال غربی آذربایجان و آذربایجان شرقی و اردبیل، در خراسان جنوبی، جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان، در کرمان، ارتفاعات هرمون و رعد و برق پراکنده است. رعد و برق و باد شدید خواهد بود. همچنین در دامنه های شمالی البرز واقع در استان های مازندران، گیلان و گلستان در بعدازظهر بارش متناوب خواهد بود.

وی افزود: از پنجشنبه تا یکشنبه (26 الی 29 خردادماه) در اکثر نقاط کشور هوای گرم و پایدار برقرار می شود، البته روزهای شنبه و یکشنبه (7 خرداد) در سواحل دریای خزر بارش های کوتاه مدت وجود دارد. و 29). . دریا. “

رئیس مرکز پیش‌بینی بحران و مدیریت خطرات هواشناسی کشور گفت: وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و همچنین در استان‌های همدان، مرکزی و کوم خواهد بود. و در شمال شرق در شمال شرق کشور. وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود، گفت: از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر رخ می دهد.

وی افزود: از پنجشنبه تا یکشنبه در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل، جنوب سمنان، شمال اصفهان، یزد و شرق کرمان در برخی مناطق و در روز شنبه وزش باد شدید است. و گرد و خاک و یکشنبه در منطقه زابل طوفان گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته ضیائیان، پنجشنبه و جمعه از سمت غرب تا مرکز خلیج فارس و شرق دریا مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ خرداد) صاف، گاهی وزش باد، در پایان روز وزش باد شدید پیش بینی می شود. با حداقل 23 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد. روز جمعه (7 خرداد) غبار محلی صاف با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضییان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 26 خرداد) اهواز با دمای 47 درجه سانتیگراد و شهرکرد با دمای 7 و 8 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استانی کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید