وضعیت هواشناسی امروز 11 تیر 1401 / کاهش دما در اکثر نقاط کشور به 5 درجه

وضعیت هواشناسی امروز 11 تیر 1401 / کاهش دما در اکثر نقاط کشور به 5 درجه

روز جدید رئیس مرکز پیش‌بینی خطرات جوی و مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه دمای هوا از روز یکشنبه (۲۱ تیرماه) بین ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، مردم فقط اطلاعات صحیح سازمان هواشناسی را پیگیری کنند.

با شروع تابستان دمای هوا افزایش می یابد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی، ایستگاه های هواشناسی دهلران، شوش، بستان، کشاورزی اهواز و بندر ماهشهر در روزهای اخیر دمای بالای 50 درجه را ثبت کرده اند و در تیرماه دمای هوا در مناطقی از کشور 1.5 درجه پیش بینی می شود. درجه بالاتر از حد نرمال و بدون باران.

اکنون که دو هفته گرم تابستان را سپری کردیم، اخباری مبنی بر هجوم مکرر امواج سرما تا پایان سال جاری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، با تکذیب خبر منتشر شده اظهار کرد: خبر منتشر شده است. اینکه هوا تا پایان تابستان خنک خواهد بود صحیح نیست. این کاهش دما در هفته جاری نسبی و بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی درباره وضعیت دمای هوا در هفته جاری گفت: امروز (20 تیرماه) پیش بینی می شود هوای گرم در کشور تداوم داشته باشد اما از فردا (21 تیرماه) کاهش نسبی دما بین 3 تا 5 درجه در استان های واقع در استان پیش بینی می شود. بخش شمالی کشور بخشی از کشور و موج گرمایی که از اواسط هفته گذشته تا امروز بر کشور حاکم بود و باعث افزایش دما شده بود برطرف می شود و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات اقلیمی ادامه داد: هفته گذشته در تهران بیشترین دمای هوا با 39 و 40 درجه سانتیگراد و کمترین دما در روزهای اخیر 24 درجه سانتیگراد و بیشترین – کمینه آن بوده است. به 21 درجه سانتیگراد برسد.

وی گفت: در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه دما کاهش می یابد و از روز چهارشنبه مجدداً افزایش جزئی دما خواهیم داشت.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: کاهش دما عمدتا در منطقه شمالی کاهش می یابد اما در نواحی جنوبی مانند اهواز کاهش نسبی دما در روز یکشنبه (21 تیرماه) پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید