وضعیت هواشناسی امروز 7 خرداد 1401 / هوا در اکثر نقاط کشور رو به افزایش است.

وضعیت هواشناسی امروز 7 خرداد 1401 / هوا در اکثر نقاط کشور رو به افزایش است.

روز جدید کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی هوای صاف و آفتابی تا روز دوشنبه از افزایش دمای هوا و احتمال آتش سوزی در جنگل ها در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: احتمال وقوع طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان به دلیل یک روز وجود دارد. بادها

فریبا گودرزی افزود: امروز در شمال و شرق سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان احتمال طوفان وجود دارد.

وی گفت: اختلالات ترافیکی، گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید، آسیب به سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان فرسوده و کاشت، اختلال در راه آهن و پارک حمل و نقل هوایی.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تا روز یکشنبه در نواحی شمال شرق، شرق و به ویژه منطقه زابل، جنوب شرق و دامنه های البرز شرقی افزایش سرعت باد و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از ابتدای امروز تلاطم خلیج فارس کاهش می یابد و ارتفاع موج در خلیج فارس به کمتر از یک متر می رسد و دریا از یکشنبه تا سه شنبه آرام است. ” در این روزها ارتفاع موج در شرق عمان در مناطق فراساحلی بین 1.5 تا 2 متر و تنگه نسبتاً آرام خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه با گذر موج از میانه جو در برخی نقاط استان های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال شرق، شرق و ارتفاعات البرز به ویژه در بعدازظهر پیش بینی می کنیم. رشد ابر و باران پراکنده.”

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه برای ارتفاعات البرز، بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق بارش پراکنده خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید