وضعیت هوای امروز 14 مرداد 1401 / تداوم بارندگی های موسمی تابستان در کشور / هوای تهران از جمعه خنک می شود

وضعیت هوای امروز 14 مرداد 1401 / تداوم بارندگی های موسمی تابستان در کشور / هوای تهران از جمعه خنک می شود

روز جدید یک کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش های موسمی تابستانی در بسیاری از استان های کشور تا ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: وزش باد شدید طی 3 روز آینده در برخی استان ها گرد و خاک به همراه خواهد داشت.

امین حسین نهسین کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت جوی امروز چهارشنبه و روزهای بعد از آن گفت: طی 24 ساعت آینده در استان های اردبیل، گیلان، مازندران بارش های پراکنده خواهیم داشت. نواحی دامنه های جنوبی البرز، زنجان، قزوین، البرز. و تهران در مقاطعی با وزش باد شدید و رعد و برق همراه خواهد بود.

وی افزود: بارندگی های موسمی تابستان در استان های کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد و فردا علاوه بر اردبیل و سواحل دریای خزر، به مناطق مرکز استان نیز سرایت می کند. کشور و دامنه های زاگرس مرکزی در جنوب شرقی و جنوب کشور است.

به گزارش نقشینه، روز جمعه اکثر مناطق کشور به جز مناطق غرب و شرق ایران با بارش باران همراه است و روز شنبه نیز بارش های پراکنده در کمربند شمالی به ویژه کوه های البرز مرکزی ظاهر می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: بارش ها در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال هرمزگان، فارس، بوشهر، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب خوزستان با شدت کمتری ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز یکشنبه در سواحل دریای خزر، کوه های مرکزی البرز، هرمزگان، فارس، کهگیلویه، بویار احمد، چهارمحال و بختیاری و تا 3 روز آینده در شمال شرق و شرق و شمال شرق و شرق کشور بارندگی پراکنده خواهد بود. در برخی نقاط استان سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکز و شمال اصفهان وزش باد شدید ممکن است موجب گرد و خاک شود.

نهسینه با بیان اینکه از روز جمعه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می یابد، افزود: دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس تا روز جمعه مواج و مواج و دریای خزر مواج پیش بینی می شود. پنجشنبه و جمعه.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: آسمان تهران امروز صاف بود اما در بعدازظهر نیمه ابری و گاهی ممکن است وزش باد در تهران گرد و غبار ایجاد کند.

وی افزود: فردا بعدازظهر تهران نیمه ابری و برای روزهای پنجشنبه و جمعه بارش گاهی پیش بینی می شود.

نکشینه با اشاره به کاهش دمای هوای تهران از روز جمعه گفت: بیشینه دمای هوای تهران امروز به 38 درجه، فردا 37 درجه و جمعه و شنبه 34 درجه و کمینه دمای تهران در مهرآباد 27 درجه و 25 درجه خواهد بود. مدرک تحصیلی در شمیرانات

دیدگاهتان را بنویسید