وظیفه وزارت راه نظارت بر اتصال دستگاه ها به سامانه املاک

ساعت: 19:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۲
کد خبر: 1791897

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از تکلیف این کمیته در وزارت راه و شهرسازی برای نظارت بر اتصال دستگاه ها به سامانه املاک و مسکن خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از خانه ملت، علی هزریان در جلسه صبح امروز (دوشنبه 22 آذرماه) کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی: 1401 و وابستگی موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی از سامانه املاک و مستغلات و مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی، مقامات ارشد سازمان مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و املاک، شرکت پست و سایر دستگاه های ذیربط برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه و در ادامه جلسه که پیش از این و شهریورماه در کمیته برگزار شد، ابتدا وزیر گزارشی از آخرین وضعیت نظام ارائه کرد. اعضای کمیسیون به سرعت از میزان مشارکت مردم در خوداظهاری اموال و سهام در این سامانه مطلع شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرات، اسلام شهر و پردیس در مجلس یازدهم گفت: کل نظام. همچنین موضوع تبلیغات برای تشویق مردم به ثبت نام در این سامانه و آگاهی، آگاهی از عواقب عدم مشارکت و خوداظهاری در برنامه و ارائه گزارش به کمیته.

هزریان با اشاره به اینکه مهلت قانونی ثبت نام در سامانه مسکن و املاک به پایان رسیده است، گفت: با توجه به اینکه مهلت ثبت نام در سامانه یک بار تا پایان آذرماه تمدید شده است، لازم است یک بار دیگر پس از تماس از سامانه شورای هماهنگی اقتصادی «امکان ثبت نام در این سامانه وجود خواهد داشت، بنابراین مقرر شد وزیر بر این موضوع نظارت کرده و به کمیسیون گزارش دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: در بخشی دیگر از این جلسه آخرین وضعیت صدور کارت هوشمند ملی و نارضایتی مردم از تاخیر در صدور کارت ملی و عدم دریافت خدمات کارت ملی از سوی برخی سازمان ها بود. با حضور وزیر کشور بررسی شد.»

وی افزود: در این جلسه رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز گزارشی از ثبت نام افراد و افراد منتظر دریافت کارت هوشمند ملی ارائه کرد و بر اساس این گزارش 9 میلیون نفر در انتظار دریافت این کارت و مشکلات موجود هستند. البته در برخی گزارش ها یکی از دلایل تاخیر در صدور کارت موضوع تحریم بوده است اما در جلسه مشخص شد که بیشتر تاخیر در صدور کارت ها به دلیل عدم توزیع است. وجوه به وزارت کشور. .

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مقرر شد با تلاش های صورت گرفته و هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاه ها در سیزدهم تا پایان سال حدود 4 میلیون کارت و به طور میانگین یک میلیون و 500 هزار کارت هوشمند ملی در ماه صادر شود. و کمیسیون در اصل 90 برای نظارت بر این روند. همچنین بنا به وعده وزیر کشور، تا پایان شهریور 1401 مقرر شد برای به روز رسانی آمار افراد منتظر دریافت کارت، 6 میلیون کارت دیگر صادر و به مردم تحویل داده شود. بررسی خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید