لزوم رعایت تمامی دستگاه ها برای اتصال به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت


ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891156

سخنگوی کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی گفت: همه دستگاه ها باید لینک سامانه تدارکات الکترونیکی دولت را رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزاریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون برای نظارت و بررسی عملکرد دستگاه های مسئول اتصال به سامانه تدارکات الکترونیکی گفت: کمیسیون اصل 90 قرار است اجرای طرح را بررسی کند. سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در چهارم بهمن ماه 1400. با حضور نمایندگان مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مرکز تحقیقات مجلس و سایر ادارات، مقرر شد مرکز توسعه کسب و کار مشکلات سامانه ستاد را محاسبه و در جلسه بعدی گزارشی ارائه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود: در جلسه امروز کمیسیون که با حضور کارکنان مرکز توسعه تجارت وزارت صنعت، سازمان بازرسی تشکیل شد دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس، مجمع شهرداران کلانشهرها و شهردار تهران، گزارش مرکز. توسعه تجارت الکترونیک از نظر آخرین وضعیت اتصال دستگاه موضوع ماده 9 قانون برنامه ششم به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بررسی شد.

سخنگوی کمیته اصل 90 شورای اسلامی دلیل راه اندازی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و شفافیت قانونی آن در ماده 9 قانون برنامه ششم توسعه را با توجه به اینکه تا پایان سال دوم با اجرای قانون برنامه، از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای انجام کلیه مراحل معاملات متوسط ​​استفاده خواهد شد. شفافیت و پیشگیری از فساد است، گفت: حذف طلا امضا در مناقصات و مناقصات دولتی در موسسات دولتی و غیردولتی که از محل بودجه دولتی امرار معاش می کنند شفافیت در انجام معاملات ادارات مختلف دولتی و همچنین پیشگیری نفوذ یکی از اهداف راه اندازی سیستم سانترال است که نیاز به پاسخگویی همه دستگاه ها به اتصال به آن دارد.

خزریان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت حریم خصوصی، ثبت اطلاعات در سامانه ستاد را به اطلاع کلیه دستگاه ها برساند و در صورت اقدام، گزارش اثربخشی خود را به سامانه ستاد ارائه کنند. کمیسیون اصل 90 مجلس برای اینکه کمیسیون از ابزار نظارتی استفاده کند باید از ابزارهای مخالف اجرای قانون استفاده کند.

وی افزود: سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سایر ادارات نیز باید ظرف مدت دو هفته نظرات اصلاحی خود را در مورد این سامانه به مرکز پژوهش های مجلس ارسال کنند تا مرکز پژوهش ها نیز چالش های اجرای موفق این سامانه برگزاری جلسات را بررسی کند. با مشارکت نهادها و کارشناسان مختلف، آن را در بعد فنی و حقوقی بررسی و پیشنهاد اصلاحی خود را به کمیسیون ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید