وقتی استقلال صدای آژیر قرمز را شنید

وقتی استقلال صدای آژیر قرمز را شنید

صعود دشوار استقلال از مرحله یک شانزدهم جام حذفی و پیروزی مقابل نود ارومی در ضربات پنالتی پس از وقت قانونی و تلف شده انتقادات زیادی را نسبت به عملکرد کادر فنی این تیم و بازیکنان روی نیمکت استقلال به همراه داشت.

فراز فاطمی در گفت و گو با خبرورزشی درباره اتفاقات مربوط به دیدار استقلال و نود ارومیه و همچنین شرایط تاکتیکی این تیم با حضور بازیکنان ذخیره در ترکیب اصلی صحبت کرد. متن این سوال و پاسخ به شرح زیر است:

دیدار استقلال و نود ارومیه را چطور دیدید؟

ابتدا باید به تیم نود ارومیه که در لیگ دسته دوم حضور دارند و توانستند مقابل استقلال فوتبال باکیفیتی ارائه دهند، تبریک بگویم. شاید خیلی ها بگویند این تیم از اتوبوس دفاع کرد، اما دفاع مناسب تاکتیکی موثر برای کسب نتیجه است. اینکه این تیم تا این حد توانسته به مصاف استقلال برود نشان از موقعیت های زیادی دارد.

وضعیت استقلال را در این بازی چگونه ارزیابی کردی؟

به نظر من این نتیجه و این بازی یک هشدار جدی برای استقلال و بازیکنان این تیم بود. استقلال با اینکه صعود کرده اما قطعا از این بازی درس های زیادی گرفته که باید در طول مسابقات از آنها استفاده کند.

می توانید یکی از آنها را نام ببرید؟

فرهاد مجیدی سعی کرد 10 هفته از مسابقات لیگ برتر را به کسانی بدهد که بازی های کمتری داشتند اما این دیدار نشان داد که بازیکنان ذخیره استقلال هم از نظر بدنی و هم روحی اصلا در شرایط مسابقه نیستند و آن هم برای تیم. استقلال، نبرد در سه جبهه مختلف خطرناک است. همه بازیکنان تیمی مثل استقلال باید در یک سطح باشند و فاصله بازیکنان اصلی با ذخیره خیلی کمتر از این باشد.

بازی استقلال مقابل شهر خودرو در این هفته را چگونه پیش بینی می کنید؟

در کل بازی با تیم های انتهای جدول سخت است. در چنین مسابقاتی حالات روحی و روانی بسیار موثر است. استقلال اگر شهر ماشین ها را دست کم بگیرد ممکن است در این بازی امتیاز هم از دست بدهد. اما امیدوارم با ارائه فوتبال خوب و در شرایطی که استقلال با بیشترین امتیاز در صدر جدول قرار دارد، بتواند به این روند ادامه دهد چرا که در غیر این صورت کارش مساوی می شود.

تو چی میگفتی

نگاهی به اسامی دیگر تیم ها تا پایان نیم فصل نشان می دهد که استقلال برای دیدارهای سخت پیش رو به همه اعضای خود نیاز دارد تا در شرایط رقابتی قرار بگیرند. دیدار جام حذفی آژیر قرمزی برای کادر فنی استقلال بود چرا که ممکن است بازیکنان کلیدی به دلیل پنالتی یا مصدومیت نتوانند استقلال را در دیگر دیدارها همراهی کنند. بنابراین اگر مجیدی مجبور به استفاده از افراد ذخیره شود باید بتواند به آنها اعتماد کند. چیزی که در دیدار مقابل نود ارومیه چندان جذب بازیکنان ذخیره نشد.

دیدگاهتان را بنویسید