وقتی دم خروس در رسانه های آذربایجان به چشم می خورد


ساعت: 19:33
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881648

هفته گذشته افشین آذری خواننده پاپ آذربایجانی تبریزی نیز به عنوان مهمان در برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد.زائور کمال مجری شبکه آذربایجان در اقدامی غیرحرفه ای از گفتگوی خصوصی خود با افشین آذری در خصوص دعوت از دیگر ایرانیان خبر داد. خوانندگانی که او را از استودیو بیرون کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت خبری آناج، یک هفته پیش افشین آذری خواننده پاپ آذربایجانی تبریزی نیز به عنوان مهمان در برنامه زنده تلویزیونی حاضر شد.زائور کمال مجری شبکه آذربایجان در اقدامی غیرحرفه ای از گفتگوی شخصی خود رونمایی کرد. به همراه افشین آذری در دعوت از دیگر خوانندگان ایرانی، او را از استودیو بیرون کرد.

توهین یکی از خوانندگان تبریزی در پخش زنده شبکه تلویزیونی ارب جمهوری آذربایجان که همواره خوانندگان و فعالان تبریز را ابزاری دانسته است، چنان بازخورد منفی داشت که حامیان جریانات تجزیه طلب در جمهوری آذربایجان برای کنار آمدن با این مشکل و اصلاح چهره نژادپرستانه خود تلاش کرد.

شبکه مساوات تی وی که به عنوان رسانه غیر رسمی جمهوری آذربایجان فعالیت می کند با طرح این موضوع، چنین اقدام زشتی را با یک مهمان تبریزی غیرقابل قبول دانسته و این مجری را “بدون خودآگاهی ملی” و برخی از اعضا خواند. «شورای رادیو و تلویزیون ملی جمهوری آذربایجان» درک لازم را از به اصطلاح «آذربایجان متحد» ندارد!

کامران حسنلی یکی از فعالان شبکه های اجتماعی جمهوری آذربایجان که در ماه های اخیر به یکی از قهرمانان اصلی دستگاه تبلیغاتی جنبش قومیتی ضد ایرانی ضد ایرانی باکو تبدیل شده است در این برنامه تاکید کرد. شبکه تلویزیونی راونستوو: “مسئله فقط اخراج یک نفر از برنامه زنده نیست! مهمتر اخراج “تبریزی ها” از روی آنتن است! متاسفانه نماینده شورای تلویزیون یا اطلاع ندارد. از این موضوع یا نمی فهمم! زمانی که برنامه زنده در شبکه کیهان داشتم، همیشه در پایان برنامه رو به دوربین می گفتم: «از اینجا درود بر تبریز!» خدا یک آذربایجان متحد را حفظ کند!


ماله کاذب ترمیم صورت

وی ادامه می دهد: شورای تلویزیون همیشه به من توصیه کرده که این جملات را نگویم، ما فقط از تبریز صحبت نمی کنیم، بلکه صحبت از تبریز، ری، رشت، اردبیل، ارومیه و همه «آذربایجان جنوبی» وطن پدران و نیاکان ماست. اینها فرهنگ و ریشه ماست. تبریز و ری پایتخت امپراتوری سلجوقیان و تمام حکومت های ما بود. پایتخت ها همیشه یا تبریز بودند یا ری!

این عنصر رسانه ای ضدایرانی باکو همچنین پیشنهاد داد که درآمد حاصل از خوانندگی در برخی از مجالس عروسی جمهوری آذربایجان بین خوانندگان آذری ایران توزیع شود تا آنها بتوانند از خوانندگی در عروسی های جمهوری آذربایجان درآمد کسب کنند. . آذربایجان و این درآمدها باعث وابستگی خوانندگان قومی آذری می شود و ایران باید جمهوری آذربایجان شود.

وی همچنین درخواست کرد در هنگام معرفی این خوانندگان توسط شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از نام ایران به عنوان کشور مبدا استفاده نشود، بلکه برای معرفی این خوانندگان از نام جعلی “آذربایجان جنوبی” استفاده شود.

همچنین کانال 13 یوتیوب که از دیگر شبکه های اجتماعی باکو برای تحریکات قومی ضد ایرانی است در گزارشی ویژه زائور کمال مجری کانال “ARB”. به دلیل توهین آشکار به افشین آذری خواننده تبریزی وی را فردی بی ادب و بی فرهنگ و فاقد نجابت و مهارت حرفه ای به عنوان مجری دانست که به این خواننده تبریزی توهین کرد و به دلیل غرور و غرور شخصی او را از استودیو بیرون کرد!

این کانال در گفت و گو با عناصر ادبی و سینمایی جمهوری آذربایجان از این خواننده تبریزی خواست تا از چهره نژادپرست جریان پان ترکیستی که تلاش می کند از قومیت های موجود در بین آذری های ایران به عنوان ابزار و جیره غذایی خود استفاده کند، دلجویی کند. از قبل افشا نکنید.


نمونه ای از هنرمندان ایرانی

از سوی دیگر این اتفاق را باید نشانه و درس بزرگی برای اهالی فرهنگ هنری تبریز و استان دانست. اهالی هنر و فرهنگ بدانند که آن سوی مرز برایشان ارزش چندانی ندارد.

در مواقعی که هجمه های رسانه ای و عملیات لکه دار ضد ایرانی برای ایجاد بدبینی در افکار عمومی شیعه جمهوری آذربایجان نسبت به ایران در دستور کار سازمان های امنیتی و رسانه ای باکو قرار می گیرد، آنها را کهنه سربازان “جنوب” می نامند. . .

در دهه های اخیر عناصری چون ازدار تقی زاده، سیروس تبریزلی، پیروز دیلنچی، اصلان خالدی، محمودعلی چهرقانی و… در این زمینه مورد استفاده قرار گرفته اند و در دوره جدید علاوه بر عناصر تجربی قبلی، برخی از شخصیت های سیاسی، هنرمندان، خوانندگان، رقصندگان، روزنامه نگاران و همچنین “جعلان” معروف به سلبریتی های آذربایجان توسط جنبش پان ترکیست استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید