مسئولیت رسانه ملی در حوزه زکات بیشتر به چشم می خورد


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901339

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: توجه به مقوله زکات و بها دادن به مودیان و فعالان این حوزه باید در دستور کار همه مسئولان ذیربط باشد، البته مسئولیت رسانه ملی در این حوزه پررنگ تر است و باید همیشه نقش مؤثر و پیشرو در نشان دادن برکات ادای این فریضه الهی داشته باشد و در ترویج فرهنگ زکات نقش داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سومین جلسه شورای مرکزی زکات کشور با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، حجت الاسلام سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه اداره جهاد کشاورزی و رئیس سازمان زکات. شورای کشور؛ احمد وحیدی، وزیر کشور؛ مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد گفت: همچنین معاون و دبیر هیئت زکات و سایر اعضای هیئت مذکور به همراه نمایندگان رسانه ملی به سالن جلسات ریاست جمهوری منتقل شدند.

جبلی ضمن قدردانی از تمامی فعالان عرصه ترویج فرهنگ زکات گفت: توجه به مقوله زکات و قدردانی از مالیات دهندگان و فعالان این حوزه باید در دستور کار همه مسئولان ذیربط قرار گیرد. این وظیفه الهی است که همواره در ترویج فرهنگ زکات نقش موثر و پیشرو داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت رسانه ملی تصریح کرد: خوشبختانه با تصمیماتی که تاکنون در جلسات شورای زکات اتخاذ شده، کارگروه ویژه ای برای ترویج این مقوله در نظر گرفته شد تا فرهنگ زکات را عمومی و آگاهی عمومی را متعهد بدانیم. این وظیفه را با کمک اعضای شورای مرکزی شیرین به موفقیت های بیشتری برسانیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به همکاری شبکه های سراسری و استانی برای ترویج این فریضه الهی گفت: وظیفه ملی و دینی ما ایجاب می کند که بخشی از آنتن را در قالب تولیدات نمایشی، مستند و خبری به این امر اختصاص دهیم. . وی سهم شبکه های استانی را نقش موثری در این عرصه دانست و گفت: معاونت امور استان ها همچون سال های گذشته در راستای نمایش برکات این دستور الهی در بخش های خبری و تولیدی تلاش کرد. با تولیدات موثر مراکز استان ها فضا را برای توجه به موضوع زکات در جامعه آماده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید