وقوع زلزله احتمالی در ترکیب تخت جمشید; نایب قهرمانی از یحیی پرید؟

وقوع زلزله احتمالی در ترکیب تخت جمشید;  نایب قهرمانی از یحیی پرید؟

تیم پرسپولیس به مصاف شهر هودرو می رود که با یک امتیاز و البته یک بازی کمتر نسبت به سپاهان در رده دوم جدول قرار دارد اما سرخ پوشان امیدوارند با نظم 3 بر صفر جایگاه دوم خود را پس بگیرند. در این صورت سرنوشت نایب قهرمانی در اختیار سرخپوشان خواهد بود و آنها می توانند با پیروزی مقابل شهرهودرو و فجرسپاسی این جایگاه را حفظ کنند.

اما یحیی برای گرفتن سه امتیاز بازی با شهر خودرو با چالش های زیادی روبروست. او احتمالا چهار عنصر کلیدی را در این بازی در اختیار نخواهد داشت تا ترکیب پرسپولیس برای بازی با نماینده مشهد دستخوش تغییرات نسبتا زیادی شود.

حامد پاکدل و سعید حقای بازیکنانی هستند که به دلیل کارت قرمز محروم شده اند و میلاد سرلک با دریافت چهارمین کارت زرد از بازی با تیم سابقش محروم شده است. البته باشگاه پرسپولیس امیدوار است کمیته انضباطی دستور حذف اخطارها و اخراج های این دیدار را بدهد که بعید به نظر می رسد.

دیگر سرخپوشان غایب این دیدار شاید امید آلیشیا باشند. آلیشیا که در زمان واکنش به شعار و سنگسار تماشاگران خوش شانس بود پشت داور قرار گرفت و اخراج نشد به گفته داور و ناظر به احتمال زیاد مجازات خواهد شد.

شنیده ها حاکی از آن است که حداقل محرومیت عالیشاه دو جلسه حذفی خواهد بود که ممکن است به دلیل عدم برخورد انضباطی این بازیکن در سال گذشته، دوره حذف باشد. اما نکته مهم این است که باید دید رای کمیسیون انضباطی قبل از بازی شهر هودرو یا بعد از این مسابقه صادر می شود.

با این حال اگر این چهار بازیکن در پرسپولیس نباشند، قرمزها با تغییرات زیادی روبرو خواهند شد. این در حالی است که فرشاد فرج و سیدجلال حسینی به تازگی از مصدومیت بازگشته اند تا در کنار عیسی القطر، محمد شریفی و وحید امیری احتمال غیبت 9 بازیکن مطرح شود.

* جایگزین احتمالی مرد سمت چپ خط دفاعی، علی شجاعی خواهد بود که باز هم فرصت نشان دادن توانایی های خود را پیدا می کند و باید دید از این فرصت چگونه استفاده خواهد کرد.

* رضا اسدی در پست هافبک دفاعی جایگزین سرلک خواهد شد. این در حالی است که محمد شریفی از بند مصدومیت رهایی یافته اما یحیی گل محمدی اولویت اصلی بازی نیست.

* احسان پهلوان به عنوان وینگر به ترکیب اصلی باز می گردد و باید دید او چگونه جایگزین امید آلیشیا می شود. البته سیامک نعمتی نیز برای این بازی در دسترس خواهد بود.

* جالب اینکه کارت قرمز حامد پاکدل باعث می شود تا شیرزد تمیرف دوباره در ترکیب اصلی قرار بگیرد و با مهدی عبدی زوج هجومی را تشکیل دهد.

به این ترتیب پرسپولیس اگرچه برای بازی مقابل شهر هودرو بازیکنان کلیدی را در ترکیب اصلی خواهد داشت، اما روی نیمکت با فقر خیره کننده ای مواجه است و شاید سیامک نعمتی تنها بازیکن قابل اعتماد یحیی در این دیدار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید