ووشوکاران سیستان و بلوچستان راهی اندونزی می شوند


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855010

شیبک گفت: یکی از ارکان اصلی کشور در رشته ووشو سیستان و بلوچستان است که هر ساله در رده های جوانان، جوانان و بزرگسالان مدال های زیادی کسب می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس شیبک به عصرهامون گفت: امیدوارم در انتخابی تیم ملی جوانان ایران که تیرماه برگزار می شود، تیم کشتی سیستان و بلوچستان بدرخشد.



وی افزود: قرار است از ووشوکاران این استان که بار فنی بالایی دارند برای اعزام به مسابقات جوانان اندونزی استفاده شود.

قهرمان ووشو ایران همچنین از انتخاب مجدد خود به عنوان مربی تیم ملی جوانان ایران در جام جهانی که اواخر آذرماه امسال در اندونزی برگزار می شود، خبر داد و افزود: این دومین بار است که این افتخار را کسب می کنم. “.

عباس شیبک با اشاره به اینکه ایران اسلامی یکی از قدرت های جهان در ووشو است، گفت: در سال 2019 ووشوی سریلانکا از مربیان ایرانی برای آموزش این تیم برای رقابت در کشورهای جنوب آسیا دعوت کرد و قرعه کشی به نمایندگی از بنده انتخاب شد. “

وی ادامه داد: سریلانکا در سال های 2017 و 2018 توسط یک مربی چینی در ووشوی سریلانکا هدایت می شد که از عملکرد این مربی ناراضی بود.

شیبک افزود: در آن زمان این تیم موفق شد برای اولین بار در مسابقات کشوری جنوب آسیا مقام دوم تیمی در بخش ساندا و مقام اول تالو را کسب کند.

قهرمان ووشو ایران افزود: این تیم در دوره های گذشته تنها موفق به کسب 5 مدال، یک نقره و 4 مدال برنز شده بود که تعداد مدال های این تیم را به 14 مدال رساندیم.

شیبک ادامه داد: همچنین در وزن 60 کیلوگرم در ساندا به مدال طلا برای این کشور دست یافتیم.

وی افزود: سال گذشته در سال 2021 با اشاره به موفقیت های دوره قبل، کشور از من به عنوان مربی تیم ملی ووشو برای حضور در بازی های هانگژو که قرار بود در سال 2022 در هانگژو چین برگزار شود دعوت کرد.

عضو فنی تیم ووشوی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اردوهای آماده سازی این تیم را به مدت پنج ماه برگزار کردیم و برای اولین بار دستور ویژه ای برای تمرینات این تیم دادیم که متاسفانه به دلیل مشکل لغو شد. اپیدمی تاج در چین.” سال آینده اعلام شد.

شیبک خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم برای این تیم که تا به حال در ووشو مدال نداشته در این مسابقات آسیایی مدال بگیریم.

وی افزود: سال آینده جام جهانی بزرگسالان که در تگزاس آمریکا برگزار می شود، امیدواریم بتوانیم قبل از بازی های آسیایی در تیم بزرگسالان سریلانکا شرکت کنیم.

شیبک با بیان اینکه در آینده نزدیک تیم ملی سریلانکا را برای اردوی یک ماهه به ایران دعوت خواهد کرد، افزود: در صورت فراهم شدن امکانات امیدوارم بتوانیم این اردو را در زاهدان برگزار کنیم.

عباس شیبک، مربی تیم ملی جوانان ایران در برونئی در سال 1997، مربی تیم ووشو عراق در سال 1997، مربی تیم ملی دانشجویان ایران که در مسابقات قهرمانی آسیا در ماکائو مقام اول را کسب کرد، از جوایز برجسته کشور است. رکورد ورزشی او

وی در حال حاضر عضویت در کمیته فنی تیم ووشوی جمهوری اسلامی ایران، رئیس کمیته فرهنگی فدراسیون ووشو، رئیس کمیته فرهنگی انجمن قراش ایران و رئیس کمیته ووشو سیستان را نیز در کارنامه خود دارد. و بلوچستان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید