ویژه برنامه های هفته ملی کودک / افتتاحیه اثر سه جلدی حضرت اکرم (ص) مشخص شد.


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901434

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در هفته ملی و جهانی کودک برای تمامی سطوح کودکان در سنین مختلف برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد مگاتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: در خصوص هفته ملی و جهانی کودک برای تمامی سطوح کودکان در سنین مختلف برنامه ریزی شده است. در این طرح ها به تنوع فعالیت ها برای مخاطبان توجه می شود. ما هم سعی کردیم برای بچه های بهزیستی، برای مرکز و همه بچه های روی زمین برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه های پیش بینی شده هفته ملی و جهانی کودک اشاره کرد و گفت: اولین برنامه ای که در سطح کشور برگزار می شود؛ برنامه های هفته ملی و جهانی کودک در این هفته برگزار می شود. مراسم افتتاحیه هفته ملی کودک که نمایشگاهی از فعالیت های کانون پرورش فکری است تدارک دیده شده است.

وی در خصوص سایر برنامه ها گفت: در هفته کودک ایجاد کارگاه های فرهنگی، هنری، علمی و مذهبی در مرکز فرهنگی هنری کانون در دستور کار قرار دارد. همچنین به دلیل تقارن هفته کودک با هفته وحدت، مجموعه سه جلدی سنت.

شاهلیگی بیان کرد: اجرای صحنه ای ویژه، تقلید، تئاتر و مسابقات را در کنار نمایشگاه و با حضور عزیزان خواهیم داشت. برنامه های متنوعی برای کودکان و خانواده ها در پارک لاله تهران اجرا می شود. همچنین نشست تخصصی با حضور مدیران و نزدیکان حوزه هنری با موضوع کاوش در اقیانوس پشت پنجره در دستور کار قرار دارد. نمایش دیجیتال در سال 2021 در دستور کار قرار دارد و فرآیند تولید کتاب از دریافت اثر تا صفحه آرایی در این نمایشگاه ها آموزش داده می شود.

وی افزود: در هفته کودک با شاعران، نویسندگان، تصویرگران حوزه کتاب دیدار و با قهرمانان کانون آشنا خواهیم شد. کارگاه عروسک سازی، میز با ساختارهای هندسی، میز بازی و نمایشگاه عروسک های نمدی خواهیم داشت. اکران آنلاین فیلم های سینما، تئاتر، کودک و کارتون نیز در درگاه اینترنتی مرکز داریم.

وی ادامه داد: برنامه ما شامل عیادت از کودکان بیمار در تخت های بیمارستانی است. تئاترهای سیار ما نیز قرار است در مناطق و روستاهای فقیرنشین نمایش داده شوند. در استان ها بیست و چهارمین برنامه قصه گویی را در همدان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، قم، گلستان، لرستان، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران، خراسان رضوی، سمنان و تقریباً همه استان ها برگزار خواهیم کرد. وی ادامه داد: مراکز ما این روزها به صورت رایگان عضو می شوند. ضمناً مرکز زبان حدود 20 درصد تخفیف داده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: دیگر برنامه های کانون در مراکز فرهنگی هنری متناسب با نیاز کودکان برگزار می شود. همچنین با نویسندگان خوب کانون کودک و نوجوان با تمامی بچه های عضو این مجموعه از سراسر کشور دیداری مجازی خواهیم داشت. تئاترهای سیار ما از هفته ملی کودک تا پایان مهرماه فعال هستند و پیش بینی می کنیم حدود 100 اجرا در قم، کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، یزد، بوشهر و سمنان داشته باشیم. ما همچنین در حال برنامه ریزی برای برگزاری جلسات علمی حضوری و مجازی برای مخاطبان بزرگسال خود هستیم. خانواده ها، پدران، مادران و معلمان به منظور آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و هم افزایی با توجه به نیازهای کودکان.

دیدگاهتان را بنویسید