پادشاهی ایرانیان مهاجر در آمریکا بر اساس آمار

تاریخچه ایرانیان مهاجر در آمریکا به روایت تاریخ

جامعه ایرانی با توجه به:

– تحصیلات،
– مشارکت اجتماعی،
مالیات و اجرای قانون بزرگترین مهاجران تاریخ آمریکا هستند.

بر اساس سرشماری سال های 2010 و 2020، 1.9 میلیون ایرانی در آمریکا زندگی می کنند که از این تعداد 900000 نفر در کالیفرنیا زندگی می کنند. 20 درصد از جمعیت آنها در بورلی هیلز هستند.

ایرانیان مقیم آمریکا دارای تنوع مذهبی هستند، از جمله مسلمانان، بهائیان، مسیحیان ارمنی-آشوری، زرتشتی، یهودی، عارفان، روحانیون و انسان گرایان… بعد از کالیفرنیا، بیشترین جمعیت ایران نیویورک است. شمال نیوجرسی؛ ایالت واشنگتن سیاتل، بوستون و هیوستون، تگزاس.

51 درصد ایرانی ها دارای مدرک لیسانس هستند. در حالی که این نسبت در جمعیت آمریکا 24 درصد است. از هر چهار ایرانی بیش از یک نفر دارای مدرک فوق لیسانس یا دکترا است. این بیشترین تعداد از 67 گروه قومی است که در ایالات متحده زندگی می کنند. بر اساس گزارش وزارت بازرگانی، ایرانیان بالاترین نرخ مالکیت کسب و کار را در میان 20 گروه مهاجرپذیر دارند که سهم قابل توجهی در اقتصاد ایالات متحده دارند.

از هر دو خانواده ایرانی-آمریکایی تقریباً یک نفر درآمد سالانه بیش از 100 هزار دلار دارد، اما این نسبت در خانواده آمریکایی یک در پنج است. طبق گزارش MIT، اساتید، دانشمندان، مهندسان و مشاغل ایرانی در ایالات متحده حدود یک تریلیون دلار را در اختیار دارند یا آن را مدیریت می کنند. در هر بخش از جامعه حضور پررنگی دارند. در حال حاضر حدود 15000 پزشک ایرانی الاصل در آمریکا وجود دارد.

ایرانیان به عنوان قانونی ترین قوم تاکنون کمترین گناه و محکومیت را دارند. جنایت در جامعه ایرانی-آمریکایی در مقایسه با سایر مهاجران در تاریخ ایالات متحده کمترین میزان است. دوازده هزار استاد تمام ایرانی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آمریکا تحصیل و تدریس می کنند، بنابراین به سختی می توان دانشگاه یا کالج آمریکایی را یافت که حداقل یک یا چند استاد ایرانی-آمریکایی نداشته باشد. از همه مهمتر، 75 درصد از اساتید ایرانی در 200 دانشگاه برتر آمریکا (از 4000 دانشگاه) تدریس می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید