پاسخ امارات دفاع از ناموس و وطن خود است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته هماهنگی مقاومت عراق به برخی انتقادها در این کشور علیه عملیات نظامی این گروه عراقی در واکنش به دخالت امارات در امور داخلی عراق و یمن پاسخ داده است.

به گزارش المیادین، این کمیته گفت: ما از حملات جهادگران علیه رژیم تروریستی در امارات استقبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: «عدالت و استقلال هرگز با دفاع از کشور کوچکی که کودکان و بی گناهان را می کشد، محقق نمی شود».

کمیته هماهنگی مقاومت عراق تاکید کرد: حفاظت آزادانه از ناموس و میهن خود در برابر ورود دولت کوچک صهیونیستی و تروریستی به جنگ منطقه ای؟

یک گروه ناشناس به نام الووا الوعد الحق در بیانیه ای سه شنبه گذشته اعلام کرد که در حمایت از یمن «چند تأسیسات حیاتی» را در امارات با چهار پهپاد هدف قرار داده است. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن، روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت که این گروه یک گروه عراقی است.

رهبر صدر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: به دنبال تشدید خشونت‌ها در عراق علیه منافع ملت و جناح‌های سیاسی توسط برخی گروه‌های تروریستی مسلح، برخی از تروریست‌های متخلف به یک کشور حمله کردند. [حاشیه] خلیج [فارس] «به بهانه (عادی سازی روابط) یا به بهانه جنگ یمن یا چیزی شبیه این، هجوم آوردند تا عراق را وارد جنگ در مناطق خطرناک کنند.

مقتدی صدر افزود: در هر صورت، من به شدت دخالت عراق در چنین جنگ‌هایی را رد می‌کنم و صدای من با کسانی است که می‌خواهند جنگ علیه یمن پایان داده و روابط با دشمن صهیونیستی را عادی کنند. صدر ادامه داد: اما این با خشونت و قتل ممکن نیست! این کار باید از طریق گفت و گو و تفاهم با کشورهای منطقه انجام شود نه اینکه مقدسات عراق و مردم آن را تهدید کند، زیرا عراق به صلح، اعتبار و سرپیچی از دستورات بیگانگان نیاز دارد.

در پی هشدارهای مکرر صنعا به ابوظبی مبنی بر دخالت در امور داخلی یمن و تلاش برای تشدید تنش در این کشور، نیروهای مسلح یمن طی سه هفته سه عملیات علیه مواضع حیاتی امارات انجام دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید