پاسخ جنجالی ستاره جذاب استقلال به جدایی از یورکن لوکادیا

پاسخ جنجالی ستاره جذاب استقلال به جدایی از یورکن لوکادیا

یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی و اکنون باشگاه سابق پرسپولیس برای هواداران این تیم به خاطره ای تبدیل شده است. او که به عنوان ستاره ای سرشناس با سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس و گلزنی برای باشگاهی مانند برایتون به پرسپولیس پیوسته بود، خیلی زود و حتی در نیم فصل ایران را ترک کرد و دیگر برنگشت. در مورد دلایل جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا مطالب زیادی گفته شده و هنوز هم گفته می شود. اتفاق عجیبی قبل از هفته دوازدهم و بازی بزرگ پرسپولیس و استقلال رخ داد.

در حالی که به گفته یحیی گل محمدی، لوکادیا انگیزه زیادی برای حضور و درخشش در دربی داشت، به بیان بیماری و مشکلات خانوادگی همسرش پرداخت و به طور غیر منتظره ایران را به مقصد هلند ترک کرد. کمی پیش از این از حکایات بازیکنان پرسپولیس فهمیده شد که مشکلات خانوادگی لوکادیا بهانه ای است و او به دلیل دیگری از ایران می رود. دلیلش فقط حدس و گمان بود تا اینکه پست اینستاگرامی این بازیکن منتشر شد.

البته باشگاه پرسپولیس از روزی که لوکادیا رفت و به ایران بازنگشت، قول پیگیری و شکایت از این بازیکن را به فیفا داده است، اما مشخص نیست نتیجه این پرونده به نفع باشگاه پرسپولیس خواهد بود یا خیر. رضا درویش درباره روند بررسی پرونده جدایی یورگن لوکادیا از این تیم گفت: همه می دانند که لوکادیا نه بحث مالی و نه ورزشی داشت. او به دلایل دیگری رفت.

همان روز اول به دلیل مشکلات خانوادگی که جزو قوانین فیفا است، نامه نوشت و درخواست مرخصی اضطراری ۴۸ ساعته کرد. سپس وکیل او اعلام کرد که لوکادیا برمی گردد، اما در راه خروج عکس او را عمل کردند و چیزهایی را عنوان کردند که فوتبال نیست. من مطمئن هستم که اگر بحث سیاسی نباشد به حق خود می رسیم».

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یکی دو کد مشخص می دهد که با استفاده از آن می توان دلایل خروج از لوکادیا را بررسی کرد. لوکادیا قبل از دربی درخواست مرخصی 48 ساعته می کند و از ایران می رود. این درخواست درست زمانی مطرح شد که چندین کشور اروپایی از جمله هلند خواستار خروج شهروندان خود از ایران بودند. بر اساس همین موضوع ایران را ترک کرد. یورگن اندکی بعد و زمانی که هنوز پرسپولیسی ها در جریان نبودند یکی دو پست در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت که نزدیکانش می دانند چرا تصمیم به ترک تهران گرفته است.

او سرانجام چند روز پیش با انتشار پستی مشخص در اینستاگرام دلیل واقعی خروجش از ایران را فاش کرد. لوکادیا در اشاره ای ضمنی به اتفاقات اخیر ایران نوشت که «قاضی! همه پیام های توهین آمیز را برای من ارسال کنید. مرا میمون صدا کن! من تا زمانی که آنجا بودم تمام تلاشم را کردم. این دیوانه کننده است که چگونه رسانه ها مرا به گونه ای نشان می دهند که گویی بی دلیل ترک کرده ام. هر چه بود لوکادیا و باشگاه پرسپولیس به ته خط رسیدند و دیگر خبری از حضور این بازیکن در ایران نخواهد بود.

در همین راستا شنیدیم که همزمان به برخی دیگر از بازیکنان خارجی شاغل در ایران نیز پیشنهاد خروج از ایران داده شده است که آنها ترجیح داده اند در ایران به کار خود ادامه دهند. یکی از آنها کوین یاماگا، ستاره دو فصل اخیر استقلال بود. کوین فرانسوی که فصل گذشته بهترین گلزن آبی ها بود، به عنوان یکی از بهترین های تیمش در این فصل شناخته می شود. همزمان با خروج لوکادیا از ایران، عده ای به یاماگا توصیه کردند که از ایران برود اما ستاره استقلال حاضر به این کار نشد.

یاماگا در گفتگو با خانواده و دوستان نزدیک خود اظهار داشت که از زندگی در ایران خوشحال است و مشکلی برای حضور در تهران ندارد. هافبک فرانسوی همچنین گفت: ایران کشور امنی است و در این دو سالی که اینجا هستم مشکلی برایم پیش نیامده است. من استقلال را دوست دارم و شرایط خوبی در تیم دارم. بنابراین نیازی به رفتن من از ایران و جدایی از استقلال نیست و اینجا خیلی راحت هستم.

دیدگاهتان را بنویسید