پالایشگاه کرج; پروژه ای که زندگی 250 هزار البرزی را شیرین می کند/ سهم آب های سطحی استان 6 درصد افزایش یافت

ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: 14/06/09
کد خبر: 1787703

با بهره برداری از تصفیه خانه رجایی شهر کرج، 500 لیتر در ثانیه دیگر آب سد طالقان به استان البرز اضافه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، این روزها پروژه تصفیه خانه آب رجایی شهر کرج در حال انجام است و به گفته فاطی مجری طرح، دارای بخش هایی از مخازن آب پاک به ظرفیت 2000 مترمکعب است.

او در مصاحبه با تیتریک می گوید؛ بخش مهم دیگر پروژه تجهیزات الکترومکانیکی، کنترل و ابزار مورد نیاز ماژول تصفیه خانه آب های سطحی معمولی خواهد بود.

مشاور پروژه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: ساخت این پروژه دو هکتاری از مرداد ماه سال گذشته آغاز شد. ما از تکنولوژی GRC استفاده کردیم.

وی ادامه داد: این فناوری سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش داده و منجر به اتمام سریعتر پروژه شده است. آب این تصفیه خانه باید به شهرستان های فردیس، کمالشهر، مهرشهر و رجایی شهر منتقل شود.

جوادی معاون بهره برداری و توسعه آب استان البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: سهم آب استان البرز در گذشته از منابع سطحی حدود 25 درصد بوده است.

وی ادامه داد: سهم آب البرز از منابع سطحی با احداث مدول سوم تصفیه خانه شماره 2 از 25 درصد به 31 درصد افزایش یافته است.

اما با تکمیل و بهره برداری از تصفیه خانه مذکور، 500 لیتر در ثانیه آب دیگر از سد طالقان به استان البرز اضافه می شود که اقدام امیدوارکننده ای خواهد بود.

این پالایشگاه در مراحل پایانی خود قرار دارد و در حال حاضر 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، البته این پروژه در بهار آینده به بهره برداری می رسد.

بیش از 250 هزار البرزی از آب تصفیه شده تصفیه خانه رجایی شهر کرج بهره مند می شوند و این گام بزرگی در جهت به حداقل رساندن چالش های آبی در استان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید