پانزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران; تعطیلات متفاوت و پربار

ساعت: 22:02
تاریخ انتشار: 1300/09/27
کد خبر: 1793174

پانزدهمین جشنواره فیلم مستند ایران (سینمای واقعی) در اولین سال روی کار آمدن دولت جدید و ریاست جدید سازمان سینمایی با برگزاری جشنواره ای متنوع و پربار به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرحسین جوانشیر; این منتقد سینما در یادداشتی نوشت: پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت سینمای مستند ایران در اولین سال از روی کار آمدن دولت جدید و رهبری جدید سازمان سینمایی به کار خود پایان داد و شاهد جشنواره ای متنوع و پربار با آثار تقریباً همگان بود. و ما سلایق سیاسی و اجتماعی موجود کشور بودیم.

حضور فعالان سیاسی از دو جناح و مسئولان رده های مختلف از بالا تا پایین نشان از تحول اساسی در این دوره از این جشنواره فرهنگی داشت که در جای خود بی نظیر تلقی می شود و نشان از اهمیت روزافزون جایگاه سینمای مستند دارد. جامعه امروزی نوید بررسی و بیان مشکلات و زخم های کهنه اقشار مختلف جامعه امروزی ما و در برخی موارد ارائه راهکارها و روش های مقابله با آنها از دیگر ویژگی های پانزدهمین دوره سینمای حقیقت بود.

از دیگر تغییرات مثبت این دوره می توان به انتشار بخش مهمی از جایزه (شهید سلیمانی) و اهدای جایزه توسط دختر این شهید والامقام اشاره کرد.

حضور چهره های جدید و جوان در عرصه سینما و مستند و تقدیر از پیشکسوتانی چون حبیب ولی نژاد از دیگر شاخصه های این دوره از جشنواره بود.

قدردانی محسن اسلام زاده کارگردان مستند (هیچکس منتظرت نیست) ساخته سردار حاجیان معاون اجتماعی ناجا علیرغم کم لطفی جشنواره به این مستند ارزشمند از دیگر نکات قابل توجه این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید