پایان جدال با استقلال و پرسپولیس؛ برنده دربی قهرمان است

پایان جدال با استقلال و پرسپولیس؛  برنده دربی قهرمان است

علی لطیفی بازیکن سابق استقلال از دربی پیش رو و حساسیت حول و حوش این دیدار می گوید. گفت و گوی لطیفی را در ادامه می خوانید:

شنیده اید برنده این دربی قهرمان می شود؟

سه هفته پیش همین را به شما گفتم. آن موقع شرایط جدول اینطور نبود اما گفتم دربی تیم قهرمان را مشخص می کند. با وجود اینکه در آن زمان استقلال سه امتیاز بالاتر از شش امتیاز بود. اما الان هم با وجود 6 امتیاز بین دو تیم، باز هم به یقین می توانم بگویم قهرمان لیگ برتر از دل این دربی بیرون خواهد آمد.

دلیل شما چیست

تاریخ نشان می دهد تیمی که در دربی پیروز می شود در شرایط روحی عالی قرار دارد. اعتماد به نفس بازیکنانش رو به افزایش است و … بسیاری از مشکلات دیگر که باعث می شود تیم به دایره نتیجه بیفتد و بر خلاف تیمی که بازنده دربی بازی برگشت را ترک می کند، تحت فشار روانی شدیدی قرار دارد، اعتماد به نفس او بازیکنان از دست می‌روند و تحت تأثیر فضای جامعه نیز منجر به افول تیم می‌شود و از ایستادگی باز می‌ماند.

شرایط استقلال را چطور می بینید؟

شاخص استقلال در این فصل بر اساس دو دلیل مهم است. اولین؛ ساختار دفاعی استقلال که بر اساس کار او برای پیروزی با گل های کم و پیروزی های اقتصادی شکل گرفته است. دومین؛ یک اتحاد مشترک بین اعضای این تیم وجود دارد. بازیکنان در زمین، روی نیمکت یا مجموعه باشگاهی از دیگر عوامل مهم استقلال هستند و از طرفی وقتی تیم به جمع بندی می رسد، در مجموع بسیاری از نقاط ضعف شناسایی و پوشش داده نمی شود.

پرسپولیس را چطور می بینی؟

تیم پرسپولیس امسال نسبت به سال های اخیر پرتلاطم تر به نظر می رسید. یکی از دلایلی که این تیم همچنان در کورس قهرمانی قرار دارد این است که شخصیت قهرمانی چند سال اخیر این تیم را در صدر جدول قرار داده است. این به دلیل حضور افراد کلیدی و شرایط فنی تیم در این سال هاست. وگرنه ریتم کلی پرسپولیس در این فصل خوب نیست.

نتیجه دربی را چگونه پیش بینی می کنی؟

فوتبال تنها ورزشی است که نمی توان نتیجه آن را پیش بینی کرد، به خصوص بازی هایی که پیش بینی نتیجه آن کاملا غیرممکن است. بارها دیده ایم که تیم بالای جدول به تیم انتهای جدول باخت. این را نمی گویم چون استقلال بالاست. زمانی که پرسپولیس هم در بالای جدول بود، استقلال از انتهای جدول آمد و این تیم را برد. به طور خلاصه، این تنها بازی است که در آن مربیان مجبور نیستند به بازیکنان خود انگیزه بدهند.

رمز موفقیت در دربی چیست؟

غلظت بی نهایت بالا. هر چه یک تیم تمرکز بیشتری داشته باشد، می تواند در رسیدن به آنچه می خواهد موفق تر باشد. حالا ممکن است یک تیم بخواهد برابر باشد. بنابراین در دربی اول حالات روحی و بعد از آن مشکلات جسمانی به دلیل درگیری های زیاد مهم است.

در پایان بازی استقلال و صنعت نفت منصوریان از صحبت های فرهاد مجیدی در مورد بی تفاوتی اش ناراحت شدند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ آیا چنین اتفاقی روی نتیجه استقلال تاثیر دارد؟

فکر نمیکنم موثر باشه فوتبال پر از این حواشی است که چند روزی همه فراموش می کنند. شاید به همین دلیل است که می گویند فوتبال حافظه ندارد. اما باید اشاره کنم که در هر صورت کوچکتر موظف است به بزرگتر احترام بگذارد. در هر صورت منصوریان از فرهاد بزرگتر است و مجری این بازی مجیدی بود! نمی دانم واقعاً مجیدی منصوریان را ندیده یا ندیده است! به هر حال اگر می دید و رگ به رگ می شد کارش زشت بود.

دیدگاهتان را بنویسید