اعتراف بازیکن پرسپولیس: استقلال برنده دربی است، 95 درصد آنها قهرمان شده اند.

اعتراف بازیکن پرسپولیس: استقلال برنده دربی است، 95 درصد آنها قهرمان شده اند.

ناصر ابراهیمی درباره دیدار پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و سوم لیگ برتر که روز پنجشنبه برگزار می شود، گفت: دیدار این دو تیم از گذشته های دور حساس است. آن زمان اسم مسابقه را دربی نمی گذاشتند، بازی تاج و شاهین بود. چهار سال شاهین بودم و چهار سال در تاج بازی کردم. البته اگر مثلاً ورزشگاه امجدیه 12 هزار تماشاگر داشت، 11 هزار نفر از آنها طرفدار شاهین بودند و بعد کم کم هواداران تیم رقیب بیشتر شدند.

وی افزود: مربیان هر دو تیم در رختکن یک جمله به بازیکنان خود می گویند که شما می خواهید به هر تیمی ببازید اما به استقلال یا پرسپولیس نه. من خودم در 13 دربی سرمربی پرسپولیس بودم، بردم، باختم و با تساوی تمام شد. اما برد در دربی عقب نشینی نیست زیرا برخی مدعی بودند در دیداری که پرسپولیس 9 نفره است، فردی به رختکن آمده و گفته بازی مساوی می شود. این اصلا درست نیست، این بازی همیشه حساسیت خاص خودش را داشته است.

سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به تفاوت استقلال و پرسپولیس در این فصل گفت: استقلال 6 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد و برای خودش منطقه امنی ایجاد کرده و اگر بتواند پرسپولیس را شکست دهد 95 درصد قهرمان لیگ برتر می شود. ، اما در صورت شکست در این دیدار فاصله دو تیم به سه امتیاز می رسد و شانس قهرمانی 50 بر 50 خواهد بود و آخرین دیدارهای لیگ تعیین کننده خواهد بود.

ابراهیمی درباره پیش بینی خود از دربی گفت: این دیدار یا زیبا می شود یا بازیکنان با استرس زیاد وارد زمین می شوند و خشن و سخت بازی می کنند و بازی خوب پیش نمی رود. نمی توانم بگویم کدام تیم برنده این مسابقه می شود، شانس هر دو تیم 50 درصد است. در این دیدار مشکلات روحی و روانی بازیکنان حرف اول را می زند. اینکه استقلال 6 امتیاز بیشتر از حریف دارد هم می تواند به نفع این تیم باشد و هم به ضرر.

سرمربی سابق پرسپولیس در مورد اینکه چه کسی نفر اول دربی می شود گفت: هافبک های طراحی هر دو تیم مردان اول بازی خواهند بود. در گذشته احمد نورالهی در این پست بازی می کرد و به دفاع هم کمک می کرد اما حالا هافبک های طراحی پرسپولیس می خواهند خودشان گل بزنند و این خلأ در خط دفاعی پرسپولیس ایجاد می کند. باید ببینیم مربیان باید به چه تاکتیکی اشاره کنند. یکی می تواند مرکز از جناحین و دیگری حرکت از عمق دفاع را انتخاب کند، اما در هر صورت، هافبک های طراحی شده می توانند نقش تعیین کننده ای در بازی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید