پدافند روسیه 9 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد


ساعت: 18:49
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891561

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 9 پهپاد اوکراینی را در جمهوری دونتسک سرنگون کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد 9 پهپاد را که به اوکراین حمله کرده بودند سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه 9 پهپاد اوکراینی را منهدم کردند و یک موشک شلیک شده توسط سامانه شلیک اولها را رهگیری کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه 9 پهپاد اوکراینی را در منطقه استورملینوفکا و گورلووکا در جمهوری دونتسک سرنگون کردند. یک موشک شلیک شده توسط سامانه پرتاب چندگانه اولها نیز در نزدیکی کامانکا در منطقه خارکف رهگیری شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین از حمله موفقیت آمیز به انبار مهمات سامانه موشکی هیمارس آمریکا خبر داد و اعلام کرد که موشک های مستقر در دریای کالیبر یک انبار مهمات حاوی موشک های هایمارس ساخت آمریکا اوکراین و دیگر سامانه های ضد موشکی غربی را منهدم کردند. -سیستم های هوانوردی در منطقه اودسا» در اوکراین منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در مجموع 267 هواپیما، 148 هلیکوپتر، 1785 پهپاد، 367 سامانه موشکی ضد هوایی، 4359 تانک و سایر خودروهای زرهی جنگی، 810 موشک انداز، 3323 توپ و خمپاره در اوکراین منهدم شده است. ارتش عملیات ویژه

در تحولی دیگر، وزیر دفاع روسیه یکشنبه گفت که نیروهای روسی از جنگنده نسل پنجم سوخو-57 و موشک های مافوق صوت کینژال در جنگ علیه اوکراین استفاده می کنند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که روسیه از هواپیماهای سوخو-57 و موشک های کینژال در عملیات نظامی خود در اوکراین استفاده می کند. شویگو گفت: «نیروهای روسی از جدیدترین تسلیحات از جمله جنگنده‌های سوخو-57 و موشک‌های مافوق صوت کینژال در عملیات نظامی در اوکراین استفاده می‌کنند».

وی افزود: این جنگنده از حفاظت بالایی در برابر سامانه های مختلف پدافند هوایی برخوردار است و موشک های بسیار قدرتمندی را حمل می کند که آزمایش کرده ایم و ویژگی های بسیار خوبی دارد.

شویگو گفت: در طول عملیات ویژه، موشک خنجر سه بار مورد استفاده قرار گرفت و ویژگی هایی را نشان داد که مانند هیچ موشک دیگری در جهان نبود.

روسیه از 5 مارس گذشته (24 فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرده است. این اتفاق چند روز پس از آن رخ داد که مسکو رسما استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی‌سازی» اوکراین و «نجات‌زدایی» آن کشور اعلام کرد.

روسیه بارها نسبت به گسترش ناتو در اروپا به ویژه در امتداد مرزهای خود هشدار داده است. روسیه معتقد است که بحران کنونی در اوکراین به دلیل سیاست خصمانه و روس هراسی به وجود آمده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که مسکو گزینه‌های مختلفی برای پاسخ به اقدامات ناتو و گسترش این اتحاد نظامی غربی به سمت شرق دارد.

دیدگاهتان را بنویسید