پرتاب این موشک در پاسخ به تمرینات نظامی آمریکا در منطقه است


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901525

وزارت خارجه کره شمالی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا برای استقرار مجدد یک ناو هواپیمابر در آب های شرق کره جنوبی، گفت پرتاب موشک در چند روز گذشته “اقدامات متقابل” در پاسخ به رزمایش های آمریکا در منطقه بوده است. کره شمالی: پرتاب موشک در پاسخ به رزمایش های آمریکا در منطقه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بعد از اینکه ششم را انجام دادم آزمایش موشکی کره شمالی طی ده روز گذشته، پیونگ یانگ دلیل این تیراندازی های متعدد را توضیح داده است.

وزارت خارجه کره شمالی بامداد پنجشنبه بیانیه ای صادر کرد و گفت که پرتاب موشک در چند روز گذشته “اقدامی متقابل” در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی و ژاپن در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وی ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا برای استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب های شرق کره جنوبی، گفت که چنین اقداماتی “تهدیدی بزرگ” برای ثبات در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: «ما تهدیدات جدی ایالات متحده برای ثبات وضعیت در شبه جزیره کره و اطراف آن را از طریق استقرار مجدد ناوگان حمله در آب‌های مجاور خود مشاهده می‌کنیم».

دولت پیونگ یانگ همچنین دولت آمریکا و کشورهای موافق با آن را به دلیل تلاش برای بردن پرونده آزمایش های موشکی کره شمالی به شورای امنیت سازمان ملل محکوم کرد.

ساعتی پیش ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که ارتش پیونگ یانگ بار دیگر یک موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده است. این ششمین آزمایش موشکی ارتش کره شمالی در ده روز گذشته بود که به بی ثباتی و تنش فزاینده بین پیونگ یانگ، کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده دامن زد. این در حالی است که صبح چهارشنبه ارتش آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، 4 موشک زمین به زمین به سمت دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کردند.

به گفته سازمان‌های نظامی سئول و توکیو، کره شمالی روز سه‌شنبه یک موشک بالستیک میان‌برد پرتاب کرد که ۴۰۰۰ کیلومتر را در ۲۰ دقیقه در ارتفاع ۱۰۰۰ کیلومتری پرواز کرد. پس از آن، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس‌جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن پرتاب موشک خطرناک کره شمالی، گفتند که به این تهدیدات پیونگ یانگ پاسخ قاطع خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید