پرداختن به عوامل درونی «عنکبوت مقدس» / «برادران لیلا» اکران می شود؟


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843109

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عوامل اصلی فیلم داستانی «عنکبوت مقدس» در خارج از کشور هستند و اگر عواملی از کشور با این فیلم همکاری کرده باشند، توسط سازمان سینمایی مجازات خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به فیلمبرداری فیلم منحوس «عنکبوت مقدس» و اقدامات قانونی پیرامون آن در جمع خبرنگاران گفت: این فیلم عمدتاً تولید شده است. در خارج از کشور «نه پروانه ساخت داشت و نه مجوز انتشار و در اردن فیلمبرداری شد.

وی افزود: عوامل اصلی این فیلم تخیلی در خارج از کشور هستند و اگر عواملی از کشور با این فیلم همکاری داشته باشند توسط سازمان سینمایی مجازات خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص محدودیت های فعلی برادران لیلا گفت: طبق قانون فیلم هایی که به جشنواره های خارجی می روند باید با پروانه نمایش اکران شوند. خود اسکار هیچ فیلمی را بدون مجوز ملی نمی پذیرد اما جشنواره کن قبول نکرد.

اسماعیلی افزود: دوستانی که می خواستند این فیلم را به جشنواره کن ببرند مطلع شدند که اگر بدون دریافت پروانه نمایش به آنجا مراجعه کنند مشمول مقررات قانونی در این زمینه خواهند شد. در اینجا قانون مشخص است و به تهیه کنندگان و کارگران گفته می شود و طبیعتاً چون فیلم بدون مجوز بوده و به آنها اطلاع داده شده است، محدودیت های قانونی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه در دوره جدید هدف ما تمکین به قانون است، خاطرنشان کرد: آنها قانون را رعایت نکردند و سازمان سینمایی برای جلوگیری از این اتفاق از آنها دعوت کرد و از آنها خواست تا موارد لازم را در نظر بگیرند. برای صدور مجوز غربالگری: «این اتفاق نیفتد و قانون در این زمینه روشن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که فیلم «برادران لیلا» باید به جشنواره فجر دعوت شود، توضیح داد: در آن زمان گفته می شد اگر می تواند این فیلم را به جشنواره بیاورد. جشنواره فجر نیازی به مجوز اکران داخلی ندارد چرا که هیئت داوران در حال بررسی آن هستند و در آن زمان از او برای حضور در هیئت داوران دعوت شد که این کار انجام نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید