وزیر ارشاد: ​​برادران لیلا مشمول محدودیت‌های قانونی هستند/ به کن نروید بدون مجوز اکران

وزیر ارشاد: ​​فیلم

روز جدید : محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برادران لیلا بدون مجوز اکران به جشنواره کن رفتند و قانون را رعایت نکردند. وی در پاسخ به این سوال که آیا اکران نشدن فیلم برادران لیلا به گیشه نمی رسد، گفت: قانون را رعایت نکردم. مراحل مربوط به انتشار اکران باید طبق قانون انجام می شد، زیرا در دوره جدید طبق قانون است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برادران لیلا بدون مجوز اکران به جشنواره کن رفتند و قانون را رعایت نکردند.

«محمدمهدی اسماعیلی» چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره «عنکبوت مقدس» گفت: این فیلم در خارج از کشور و اردن فیلمبرداری شده و این فیلم پروانه ساخت ندارد. عوامل فیلم در خارج از کشور زندگی می کنند و اگر در داخل کشور بودند مجازات می شدند.

وی ادامه داد: قطعا اگر عناصری در داخل کشور با این فیلم موهن همکاری داشته باشند، از سوی سازمان سینمایی مشمول مجازات کیفری خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فیلم «برادران لیلا» اما طبق قانون فیلم هایی که به مسابقات خارجی می روند باید پروانه نمایش داشته باشند. اسکار بدون مجوز پذیرفته نمی شود، اما الان اینطور نبود.

اسماعیلی گفت: به آنها گفته شد بدون مجوز پیاده روی نکنند و به دلیل نداشتن مجوز با محدودیت های قانونی مواجه می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اکران نشدن فیلم برادران لیلا به گیشه نمی رسد، گفت: قانون را رعایت نکردم. مراحل مربوط به انتشار اکران باید طبق قانون انجام می شد، زیرا در دوره جدید طبق قانون است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر پروانه نمایش نداشت به جشنواره فیلم فجر دعوت می شد، گفت: جشنواره فیلم فجر نیازی به مجوز نمایش در داخل ندارد و هیئت داوران قضاوت می کنند. .

اسماعیلی افزود: جلسه ای با عوامل فیلم تشکیل شد و از آنها درخواست شد که مجوز بگیرند و سازمان سینمایی نیز این موضوع را به عوامل فیلم اعلام کرد و ما موظف به اعمال مقررات در سازماندهی فیلم هستیم. قرار است این فیلم اکران نشود، هرچند ممکن است نظری در این مورد وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید