پرداخت جریمه؛ تصمیم دستگاه های اجرایی در پرونده پلاسکو / تشریح وضعیت مهدی هاشمی و محمدعلی نجفی

ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803236

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه رای اولیه پرونده پلاسکو صادر شده است، گفت: 36 شخص حقیقی و حقوقی تحت تعقیب قرار گرفتند و 13 نفر از جمله مجریان به جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذبیح الله هدیان در نهمین نشست خبری دوران تحول و تعالی در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت ساختمان پلاسکو چه بوده است، گفت: این مورد یکی از کار زیادی برای بازی کردن دستگاه های مختلف را مشخص کنید. پرونده به دادگاه ارجاع شده و به تازگی حکم بدوی صادر شده است.

وی ادامه داد: 36 نفر اعم از حقیقی و حقوقی تحت تعقیب قرار گرفتند و 13 نفر با احتساب دستگاه های اجرایی به جزای نقدی محکوم شدند اما برخی نیز به حبس محکوم شدند. البته این پرونده مربوط به دادگاه تجدیدنظر است. میزان سهل انگاری زیاد است و 2 درصد به بالا ثابت می شود.

اقدامات موثری برای اصلاح قوه قضائیه انجام شده است

هدیان با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در 6 ماهه نخست دوره تحول و تعالی افزود: در این مدت اقدامات مفید و موثری در جهت قانونی سازی قوه قضاییه و سازمان های مرتبط و دستگاه قضایی انجام شد. اقداماتی که عملی بوده و نقش موثری در اجرای قانون داشته است.

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات که در نخستین روزهای دوران تحول و تعالی انجام شد، توجه جدی به وضعیت زندانیان بود.

هدیان گفت: زندانیان از اقشار آسیب پذیر هستند و به دلیل محدودیت های زندان و عدم دسترسی به مسئولان ممکن است حقوق آنها تضییع شود بنابراین رئیس قوه قضائیه شخصا با زندانیان مستقیم در زندان ها حضور یافت. صحبت.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: دسترسی زندانیان به خانواده با اعطای مرخصی و ملاقات های شخصی و تلفنی امکان پذیر شده است و دسترسی به وکلای زندانیان نیز امکان پذیر است.

وی با اشاره به کاهش جمعیت کیفری زندانیان افزود: طبقه بندی زندانیان نیز مورد تاکید قرار گرفته است همچنین عدم استفاده از دستبند و غل و زنجیر از دیگر مواردی است که در دوره تحول و تعالی برجسته شده است.

خدائیان در پاسخ به این سوال که چگونه می توان اجرای بخشنامه حقوق زندانی را کنترل کرد، گفت: برای پوشش خروج وی تعطیل است.

وی ادامه داد: در این دستورالعمل نظارت بر اجرای دستورالعمل ها توسط کارکنان زندان ها پیش بینی شده است. دادستان ها، قضات زندان و شورای حقوق شهروندی نیز بر حسن اجرای این بخشنامه نظارت دارند. آماده.

آخرین وضعیت مهدی هاشمی و محمدعلی نجفی

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پرونده مهدی هاشمی و محمدعلی نجفی گفت: این دو نفر حکم مشخصی دارند و در این زمینه در زندان هستند. مجازات نمی شوند.

این خبر تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید