پرداخت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه با افزایش های جدید

پرداخت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت ماه با افزایش های جدید

یکی از اعضای هیات مدیره کانون تامین اجتماعی استان تهران از افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران در اردیبهشت ماه خبر داد.

اولتیماتوم پانزده روزه مجلس به دولت برای تعیین تکلیف برای جذب و حذف پیمانکاران
اولتیماتوم پانزده روزه مجلس به دولت برای تعیین تکلیف طرح ساماندهی …
علی اکبر عیوضی دبیر هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران در پاسخ به سوال یکی از مجریان برنامه درباره سابقه ویرگول در مسائل بازنشستگی و کارگری به رادیو ایران گفت: کارگران و بازنشستگان قانون کار مورد تایید هستند. در پایان سال 1400 این رویداد با همکاری و تعامل همه شرکای اجتماعی برگزار شد و مزیت حداقل و سایر سطوح مشخص شد.

وی گفت: امسال معمولاً این مبلغ برای تصویب توسط رهبری سازمان تامین اجتماعی و با همکاری شرکای اجتماعی به هیئت دولت پیشنهاد می شود. سایر سطوح 38 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 515 هزار و 166 جلد تعیین شده است که این میزان مصوب به مستمری بگیران مشمول قانون کار تعمیم یابد.

عیوضی افزود: طبق جلسه ای که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، کارشناسان با ویرگول آمدند که هم اکنون موضوع گفتگو و جلسات من و حوزه ها و شبکه های اجتماعی است.

معمولاً اشاره می‌شود که سازمان بیمه‌گر نیروهای مسلح شامل شرکت‌های دولتی نیز می‌شود و شامل افزایش 10 درصدی مصوب مجلس می‌شود، اما امسال بین کلمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح ویرگول وجود دارد. “این یک اشتباه تایپی یا چیزی است.”

وی گفت: اکنون کارشناسان در حال بحث بر سر حذف کاما هستند زیرا باید تکلیف نیروهای مسلح مشخص شود. بند 4 تبصره 12 قانون دستمزد دولت پرانتزی برای مستثنی شدن مشمولان قانون کار مستمری بگیران تامین اجتماعی و کارمندان بیمه باز می کند. «البته نامه از طریق رئیس اجرایی قانون تأمین اجتماعی برای اصلاح قانون در کمیسیون تصویب قانون به مجلس ارسال شده است. وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فروردین ماه پیگیری های مرکز عالی تامین اجتماعی مستمری بگیران، مرکز تهران، مرکز استان تهران، تمامی مراکزی که با یکدیگر در تعامل هستند موفق باشند و به عنوان ریاست محترم جمهوری مرکز عالی گفت: خدای ناکرده تا پایان فروردین ماه شورای قانون کار باید تمدید شود و وضعیت مستمری بگیران و کارگران مشخص شود تا بتوانند در اردیبهشت ماه افزایش حقوق دریافت کنند.

پیش از این علی عسگر بیات گفته بود: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال جاری بر اساس مصوبات شورای عالی کار، مواد ۱۱۱ و ۹۶ تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار انجام می شود. و هیچ مانع و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

بیات با اشاره به جلساتی که در روزهای اخیر بین مسئولان شورای عالی کشور با مدیرعامل و مسئولان سازمان اجتماعی برگزار شده است، افزود: با توجه به این موضوع که شورای عالی انقلاب اسلامی در سال 2018 با حضور در شورای عالی شهرسازی، اقدام کردند. مجمع اجتماعی نیز برگزار می شود که تصمیمات آن باید به تصویب نهایی هیأت وزیران برسد. این جلسات امسال نیز در حال برگزاری است و خدای ناکرده حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه در اردیبهشت ماه با افزایش های جدید پرداخت می شود.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به لزوم تدابیر جدی مجلس و دولت برای تقویت هزینه های معیشتی مستمری بگیران و بازنشستگان گفت: خطاب به دولتمردان.

این مقام مسئول افزود: نکته حائز اهمیت این است که سازوکار تعیین افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه ای با سایر صندوق ها که تابع تصمیمات و مصوبات مجلس و دولت است متفاوت است و نمی تواند نرخ افزایشی را برای بازنشستگان و مستمری بگیران داشته باشد. مستمری بگیران بیمه «حقوق را تعریف کنید و همانطور که گفته شد فقط مصوبات شورای عالی کار و مواد قانونی موجود ملاک عمل است.

بیات با تشکر از کارکنان و تعامل پرسنل تامین اجتماعی گفت: همه ما موظف به حفظ و حراست از ذخایر و دارایی های بین نسل های بیمه شده، بازنشستگان و بازنشستگانی هستیم که به ما سپرده شده است و باید مشکلات را حل کنیم. چالش ها و مسائل. و چالش های سازمان تامین اجتماعی حساس باشد.

وی تاکید کرد: نظارت جدی بر پرداخت کامل و به موقع بدهی های تعهدی دولت به تامین اجتماعی که مانند سال گذشته در بند به آن اشاره شده است و از تبصره 2 بودجه سال جاری یکی از مواردی است که سایر سازمان‌های بازنشستگی گام‌های جدی برای اطمینان از برخورداری سازمان تامین اجتماعی برای انجام تعهدات خود برخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید